IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ами ако колите се бяха развили като компютрите?

Ford Mustang днес трябваше да има 660 милиона коня и цена от 4471 долара

Няма спор: автомобилите са се развили значително за последните 35 години - и като динамика, и като удобства, и, за жалост, като цена. Но какво би станало, ако те бяха напредвали със същото темпо като компютрите? Сравнението между двете е едновременно абсурдно и много любопитно. Комбинация, която е подтикнала Джейсън Трочински от Jalopnik наистина да съпостави темповете на развитие на автомобили и компютри от 1982 до 2017. Резултатът, меко казано, не е в полза на автомобилните компании.
 
   
Илон Мъск, Tesla Model X
Илон Мъск се прочу с изявленето, че Tesla не е автомобил, а компютър на колела. Къде са тогава 660-те милиона конски сили?
  
   
За своето сравнение Джейсън е взел оригиналния Apple II Plus, един от най-популярните персонални компютри на пазара през 1982, и Ford Mustang, американска автомобилна икона (макар и в базовия му вариант с четири цилиндъра). Те са сравнени с модерния iMac и с актуалния Mustаng 2.3 Ecoboost.

Очевидният проблем е, че няма общи за двата продукта показатели, по които те да бъдат сравнени. Но все пак е възможно да се съпоставят самите темпове на напредъка. При компютъра показателите са RAM памет, дискова памет, скорост на процесора и цена. При автомобила - мощност, разход на гориво, ускорение от 0 до 96 км/ч (0-60 мили в час), и цена.

Резултатите, макар и далеч от науката, са много любопитни. И, както признава самият Торчински, вероятно ще са още по-красноречиви, ако той повтори изчисленията си днес, четири години след първата съпоставка.
  
  
Как се развиха компютрите и колите ни (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Автомобилите нямат бъдеще и затова не се развиват. Няма какво ново да се измисли в тази посока. Основата е ясна и само променят периферията. Електрическите автомобили пък изобщо не са новост. Те са дори по стари от бензиновите. Истинската революция в транспорта ще стане чак когато се открие антигравитационна технология. Тогава търкалянето на гуми ще отиде в историята. Колите ще развиват 500км/ч в автономен режим а самолетите ще летят в околоземната орбита със 20 000 км/ч
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нито при компютрите, нито при автомобилите има някакъв особен напредък за последните 40 години.При компютрите се усъвършенстват производствените процеси на компонентите, но няма нищо радикално от началото на 80-те години на 20-ти век, когато се появяват графичните операционни системи.При автомобилите се залита към всякакви безсмислени трендове, чиято цел е да се поддържат високи цените.Лошото е че има варианти за бюджетни компютри, но за за бюджетни коли в ЕС не съществуват такива.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За съжаление това, което си написал, ЩЕ стане. Както е тръгнал светът с тия електрокари с автономно задвижване. :-(
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Не мерси 2 ( преди 2 месеца )
    и отвориш задна дясна врата, за да я рестартираш.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Не, мерси ( преди 2 месеца )
    Ако колите се развиваха с темповете на компютрите, щяха вече да летят. Само че... щеше да се налага през ден да имат нужда от ъпдейти заради всевъзможни бъгове, да спират внезапно във възможно най-неподходящия момент (при изправарване), да искат рестартиране за неотложна инсталация на патчове, след месещ експлоатация да стават невъзможно бавни и да се налага смяна на двигателя с по-мощен, да се рестартират самоволно или да се налага едновременно да ритнеш предна гума, да вдигнеш дясна чистачка..