Компанията за музикален стрийминг Spotify пуска на пазара свое собствено устройство за автомобил, наречено Car Thing - "нещо за кола". Първата партида ще бъде предложена безплатно на абонати на платената услуга (premium), които се запишат на carthing.spotify.com. За съжаление офертата важи само за клиенти в САЩ. Останалите желаещи ще трябва да платят по 80 долара за джаджата.
Това е първият физически продукт на шведската компания, която до момента предлагаше само дигитални услуги. Изпълнителният директор Даниел Ек от години твърди, че Spotify ще се насочи и към хардуера, примерно чрез музикални електрически крушки. До момента обаче нямаше никакви конкретни стъпки в тази посока.
Новото Car Thing е на практика дигитален сензорен дисплей с гласово управление, който улеснява ползването на музикален стрийминг. То не е заместител на мултимедийната система на автомобила, подчертават от компанията. Засега се знае само, че то ще идва в комплект с няколко различни пособия за монтиране към таблото на автомобила.
Базирана в Стокхолм, Spotify стартира през октомври 2008 година, и за първите две години съществуване набра около 15 милиона потребители. Днес те са над 345 милиона по цял свят.