IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model 3 разгроми Volkswagen ID.3... в Германия

Американците понижиха цените и вече са в обхвата на държавната субсидия

Сблъсъкът между Tesla Model 3 и Volkswagen ID.3 бе сочен от много анализатори като ключов за бъдещето на електромобилите и традиционните автомобилни производители. Ако наистина е така, последните новини не са добри за VW: през март техният модел е загубил битката с американците дори на собствения си, вътрешен германски пазар.
 
   
Ангела Меркел, завод, Volkswagen ID.3
Ангела Меркел на посещение в завода, където се прави VW ID.3. В момента обаче щедрите държавни субсидии, отпускани от правителството й, работят по-добре за Tesla
  
  
По данни на EV Volume през третия месец на годината в Германия са регистрирани 3699 бройки от Model 3, срещу едва 2260 за ID.3, който е едва пети по продажби. Като цяло месецът е бил рекорден за електрифицираните модели, с над 65 000 регистрации на чисти електромобили и плъг-ин хибриди. На годишна база електромобилите отчитат ръст от 191%, а хибридите - цели 278%.

Възходът на Tesla се обяснява и с решението на американците да понижат цените на гамата си за Европа. Така в Германия Model 3 Standard Range вече е 39 990 евро - точно колкото да се вмъкне под горната граница за отпускане на държавна субсидия. При ID.3, както впрочем и при много други модели, има и затруднения с доставките заради недостига на полупроводници, но ефектът от този фактор трудно може да се изчисли в момента.

Благодарение на мартенския бум моделът на Tesla излиза на второ място и в общите продажби на електромобили от началото на годината. На първо място е един малко неочакван модел, както можете да видите в галерията под статията. Като цяло делът на електрифицираните модели вече е 23% от целия пазар - рекорден показател.
   
    
Най-продаваните електромобили в Германия през 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ел колите на фолксваген са морално остарели още преди да излязат.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мошениците от фолксваген са много зле. Още не могат да настигнат десетгодишна фирмичка, с калпаво сглобени коли.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми не са на на сто години. Скоро ще станат на 80. Форд са много по-стара компания, с повече опит, и са същия талаш като Фолксваген. И на 200 години да станат, ФВ пак ще са ширпотреба с компромисно качество.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Средняшка, средняшка - колко да е средняшка!?! Правят автомобили от едно 100 Сто години!! Оня па го сравнява с Меган!!
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вижте, че Хюндай Кона има същите продажби, като ID3, а е остарял модел. Догодина, като пуснат новата Кона, със пак ще мине ID3. Фолксваген се надцениха. Германците пробваха други марки, и виждат, че по нищо не отстъпват на вагените, а в допълнение са по-безпроблемни.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    expert ( преди 2 години )
    TESLA са класа все пак! Да не се залъгваме, Фолксваген е среедняшка фирма. Нищо особено, но с много безсрамни цени. Нормално е да изостава.
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това И Ди 3 е доста подвеждаща кола (из ония дни я видях паркирана до моя Меган), сложили едни жанти 21", 'напомпали' пластмасите и изглежда много по-голяма от колкото е в действителност
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Теслата е доста по-луксозна и обширна кола от Айде 3! Няма база за сравнение, освен че са електрически :)))
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Bayraktarya-BM!-MGGA ( преди 2 години )
    Ам4е когато Илън МЪСТ пусне свойта си Джърманска МеГа-"манифактурка" у Бърлина, то тогаз любимката на щатските магистралки - ТЙЕСлаТА шъ ги издуха още повече и по-ЯКО горките вапцали го ВАГ-ин4ета от ФаУ-У-Вето, които макар и силно надули цените НЕМАТ никъв работещ начин да бъдат каквато и било заплаха и/ли пък некаква мижава CОNCurrenCIA на ХАмериканската директна ЗАПЛАХА за пи4албата им. И това за сите нас стаа от ясно по-Ясно! А и ТЕСЛАТА не стои на 1 място, а се развива+модернизира.
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Фф ( преди 2 години )
    Половината от количествата ID3 са си купени от ФФ .Било им е по евтино, отколкото да плащат някакви си глоби за емисии на концерна. Въртяха много темата преди около 2 месеца