Компанията Maserati официално представи кросоувъра си Levante Hybrid. Както и се очакваше, той е получи силовия агрегат на седана Ghibli Hybrid, който излезе през миналото лято.
Турбомоторът с обем 2,0 литра е същият, който използва и Alfa Romeo, като в случая е съчетан с електрически компресор и стартер-генератор, включен към 48-волтова батерия. Тя е поставена в задната част на автомобила за оптимално разпределение на теглото между двете оси.
За разлика от седана Ghibly, който е със задно предаване, хибридният кросоувър разполага със система за задвижване на четирите колела. В стандартното оборудване на модела са включени самоблокиращ заден диференциал и пневматично окачване.
Както и при Ghibly, хибридната система развива 330 к.с. и 450 Нм. Новата версия на Levante тежи 2090 кг, като е със 115 кг по-лека от дизела с V6 с 275 к.с., който ще отпадне от гамата на модела. Ускорението от 0 до 100 км/ч става с 6 секунди (с 0,9 по-бързо от дизеловия вариант), а максималната скорост е увеличена от 230 на 240 км/ч.
Разходът на гориво е намален с 16%, като кросоувърът получава специална изпускателна система, имитираща звука на V6 двигател. Тя също се предлага и за Ghibly.
Още снимки на Maserati Levante Hybrid - вижте в галерията:
На външен вид хибридът не се различава от стандартното Levante, въпреки че моделът вече е на 5 години и времето за сериозен фейслифт явно е близо. Новата версия на кросоувъра беше представена на автосалона в Китай, но основният пазар ще бъде Европа, като продажбите стартират през юни.
Снимки: Maserati