IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те двигателя, които преобърнаха автомобилния свят

Всеки от тях е повлиял не само на техниката, но и на социалната среда

В историята на автомобилите има много двигатели, които са получили високи оценки през годините и са се доказали. Някои от тях са близки до съвършенството, като отдавна са се превърнали в легенди, така че изборът на 10 от тях е много труден.

И все пак има мотори, които са повлияли не само на развитието на техниката, но и на социалната среда. Поне на това мнение са колегите ни от изданието "За Рульом", които събраха 10-те най-знаменити и най-важни за автомобилната индустрия двигатели на едно място. Ето кои са те:
  
   
10-те двигатели, които преобърнаха автомобилния свят (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези двигатели приличат на отмиращи динозаври в сравнение с елетромоторите. Еволюцията винаги води до опростяване.
  • #10
    6 rate up comment 21 rate down comment
    до 8 ( преди 3 години )
    Първият път имаш повишени нива на адреналин и норадреналин 72 часа по-късно. Тогава разбраш и какво точно означава ефекта "Tesla smile". Електромагнитната тяга е дрога и е за цял живот. На напилени V6 и V12 се кефят ненакарали се. За дълъг път не става. Готини машинки, но и те като БКП -то ще изчезнат с това поколение.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Zelen ( преди 3 години )
    Не може да не включите най известната марка на света в тази класация
  • #8
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Къде са 1.9tdi и 1.9 jtd
  • #7
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    Алооо тук се говори за истински автомобили, с истински двигатели. Айде любителите на пералните да си гледат електромерите. Ще карам кола 600+ коня и няма да чувам звука на звяра под капака. И винаги чета как някой си хвали тоя дърводелския инстромент. Да питам. Колко от вас дърводелците са се качвали в това автомобилно извращение?
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    до 3 и 4 ( преди 3 години )
    И как точно германците спират прогреса, че нещо не ти е ясна мисълта?! Как гледам повечето време висиш тука да пишеш едни и същи глупости и не спираш да се хвалиш колко четеш! Какво четеш - за Буратино и Чебурашка май!
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След втората световна война отново има един кратък период през който заради напредъка при атомните технологии отново има електрически разработки. Хората даже са си представяли че в бъдеще колите ще се задвижват с малки ядрени реактори. Имало и такива прототипи. Но до масово производство така и не се стига поради разбираеми причини. Още повече след аварията в Чернобил всякакви цивилни разработки в тази посока се прекратяват. Но военните си продължават и днес много машини ги ползват.
  • #4
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В САЩ електрическите коли са се развивали заедно с парните. Имало е и много водородни разработки около началото на 20 век. Но за съжалени германците спират прогреса с техните бензинови двигатели тъй като става ясно че от това се печели много повече. Петролът бързо се превръща в новото злато и ДВГ завзема целия свят. Хората просто изоставят електрическите и водородните разработки. Което в последствие се оказва голяма грешка за която разбираме чак сега.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност двигателите с вътрешно горене са по нова технология от електрическия мотор. Първият автомобил с бензинов двигател е направен в Германия през 1876г. и през 1886г Карл Бенц започва производство на автомобили. А прототипи на електрически автомобили е имало в САЩ още 1832г. но са били с много малък пробег.А около 1870г вече е имало доста електрически коли по пътищата на САЩ и то с прилична мощност и пробег. После обаче идва ДВГ на Германците и спира възходът на електрическите до днес.
  • #2
    16 rate up comment 30 rate down comment
    Бай Ганю кара само н ( преди 3 години )
    Скоро ТЕСЛА ще сложи край на цялата тази мъка с цилиндрите, турботата, клапаните, филтрите, ремъците, свещите, маслата, антифриза, скоростните кутии и ще се сложи край на немските дръгели пушещи по пътищата. Немската автомобилна индустрия я чака съдбата на НОКИА