fallback

Nissan: 70% от европейците искат електромобили

Проучване на японския производител показва любопитни данни

Европа постепенно се превръща във водещия пазар на електрифицирани автомобили, като причините за това са най-различните. Основните все пак са появата на строги разпоредби за борба със замърсяването и инвестирането на сериозна средства за доставка на електроенергия в страните от ЕС. Така постепенно на континента се формира нов култура за мобилност без вредни емисии.

Всичко това накара Nissan да проведе задълбочено изследване на навиците за шофиране в Европа. В него участват над 7000 собственици на различни автомобили - както електрифицирани, така и с двигатели с вътрешно горене. И 70% от анкетираните признават, че са готови да да обмислят електрическо превозно средство за следващата си покупка на автомобил.

Ако се броят само собствениците на електромобили, при тях цифрите говорят сами за себе си - 89% от анкетираните смятат, че са направили правилния избор, 74% твърдят, че се чувстват по-спокойни зад волана и 77% оценяват по-гъвкавото шофиране. Най-важното е, че 97% от запитаните казват, че преминаването на електричество напълно е отговорило на техните очаквания.

Причините за тази оценка за три - ниски оперативни разходи, впечатляващо представяне на пътя и "по-нежно" каране на електрическото превозно средство. Все пак, се отчитат и недостатъците на електромобилите - ограничения обхват и повечето време, нужно за зареждане.

Проучването на Nissan показва, че километрите, които могат да бъдат изминати с електричество, далеч не са проблем за много хора. Освен това, 70% от анкетираните признават, че изборът на пазара на модели на ток определено е надхвърлил техните очаквания. При 83% пък разходите са се оказали по-ниски от очакваното.

В същото време 57% от запитаните, които все още не притежават електромобили, посочват като основен проблем за закупуването на такъв ограничението в пробега. При 49% обаче факторът "околна среда" е най-важен и това би ги накарало да се насочат към превозно средство на ток. 31% са категорични, че следващото им ново превозно средство ще бъде електрическо.

Снимки: Motor

fallback
  • #4
    Jojo ( преди 3 години )
    Чиста реклама
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    След ценови паритет следва размяна на позициите - по мое мнение, това ще се случи към 2025, поне при водещите марки. Изоставащите всички ги знаем - Тойота, Хонда, Субару, Сузуки, които ще имат някакви електрически модели, но изключително отрязани, за да могат да паднат под цените на другите.
  • #2
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    за 57% ГЛАВНИЯ проблем бил пробегът - добреее, това запитване в монако и по френската ривиера ли са го правили? Като беден човек , не минах по френските магистрали , а по между селските пътища и масово авто-парка е 15-годишен , като новите са предимно модели на "Дачия" и градски коли от най-евтините. Някак не ми се видяха нетърпеливи да си купят електричка за 20-30 000?
  • #1
    Cartman ( преди 3 години )
    Само че за LCD телевизорите да се наложат не се е налагало държавата да ги субсидира и същевременно да наказва продажбите на телевизори с кинескопи нали? Просто LCD се налагат защото са по-добра технология и това с времето ги прави икономически рационални. За разлика от електромобилите, които ползват батерии с технология от 20 години и трябва държавата да ги налага по изкуствен ред. За капак на всичко ти ограничават и мобилността. Когато излезат батерии с твърд електролит тогава ще се наложат!
fallback
Последни