fallback

Електрическата марка на Toyota ще се казва BZ

Първият модел от нея ще бъде кросоувър с размерите на RAV4

Японският производител Toyota официално е регистрирал името и логото на нова марка, под която ще продава електромобили. Тя се казва BZ, което е абревиатура на словосъчетанието Beyond Zero (под нулата), съобщава Auto Express.

Засега от компанията не бързат да разкриват подробности, но вече е известно, че първият модел на новия бранд ще бъде електрически кросоувър с размерите на Toyota RAV4. Машината ще получи по-голямо разстояние между двете оси, което ще позволи увеличение на пространството в салона. Тя ще се произвежда в Япония, но ще се продава по цял свят.

Бъдещите модели с лого Toyota BZ ще бъдат изградени на новата платформа e-TNGA, в чиято разработка са участвали и инженери на Subaru. Тя позволява използването на различни типове задвижване, батерии и електрически коли агрегати. Компанията предвижда поне 5 модела на новата архитектура, като за тях са регистрирани търговски названия от BZ1 до BZ5.

Първият от тях ще е именно споменатият вече кросоувър, който засега е известен като Toyota BZ. Неговата премиера ще се състои на автосалона в Шанхай по-късно този месец. Тогава ще станат ясни и техническите му характеристики.

Снимки: Auto Express

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Трябват ти 36 кв.м за панели, които дават 5 кВч. Като цяло това са глупости. Печеливша стратегия е ако можеш да произвеждаш по 3 киловата и да ти ги взема енергото през деня, а вечерта да ти ги връща. Така няма да плащаш ток общо взето. Но за 3 киловата ти трябват около 20 кв.м за панели. Иначе 3 киловатова инсталация излиза 6-7 хиляди лева (без акумулатори) и реално може да се изплати за 6-7 години. Има смисъл ако е вързано с енергото. После имаш още десетина години, до смяна на панелите.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Пешко, ти между below и beyond правиш ли разлика?
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла се нуждае от Тойота колкото слепец от бинокъл. Мечтай си!
  • #12
    Тойота+Тесла ( преди 3 години )
    Joint-venture между тойота и тесла за ел. коли ще направи най-добрата кола създавана някога. Чакам я с нетърпение. Вече се работи по това.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Колега 2в1, пожелавам ти искрени успехи при включване на климатика към панела. Ама снимай и клипче. Само панел не стига, трябва си инвертор. За климатика ще ти трябват поне 3 панела. И най-вероятно само ще прещраква. Разходът ще ти е около 3000 лв да изкараш 1 кв и респективно да спестяваш по 1 лв на ден. Купи си Тесла с тоя лев, че съвсем да си на далавера.
  • #10
    Край на ДВГ ( преди 3 години )
    ДВГ е аут след само още 4 години. Колкото и да не им се иска на хейтърите на зелената енергия. Това е факт с новия Евро 7 и нищо не може да спре промяната.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе какви електрически Тойоти моля? Фенчетата на Илонката знаят много добре че Тойота няма заводи за батерии, а Тесла за изкупили всичките батерии на Панасоник за десетилетия напред, ха-ха-ха-ха.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    И като има панели какво ще стане - за едно домакинство ти трябват минимум 5 кВч, което си е отвсякъде 36 кв.м. На село си засей целия двор с панели като искаш, ама в града освен да си пъхаме луминисцентни лампи в ауспусите, за друго не се сещам.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Една от причината за увеличаващото се потребление на електроенергията не е ли заради настоящите и бъдещите копачи на криптовалути?
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    *** с о в е
fallback
Последни