fallback

Новото Porsche 911 GT3 изминало 5000 км с постоянна скорост 300 км/ч

Германската компания разкри на какви изпитания е подложила двигателя на спортното купе (ВИДЕО)

Едва ли някой ще остане изненадан от факта, че Porsche старателно тества своите автомобили. Малцина обаче знаят, на какви огромни натоварвания се подлагат те по време на изпитанията.

Това с пълна сила важи за подготовката на новото 911 GT3, за която от компанията сега разкриват подробности. Оказва се, че инженерите на Porsche този път са надминали всичко, което са правили до момента, като автомобилът е навъртял 5000 км на тестовата писта "Нардо". Овалното трасе с дължина 23 км е собственост на германския производител.

В Porsche са искали да бъдат сигурни, че пълният с високи технологии мотор на екстремната версия е достатъчно издръжлив на пътя. Затова тестовият автомобил е каран с постоянна скорост 300 км/ч през цялото време, като е спирано единствено за зареждане на гориво.

Самият 4,0-литров двигател с мощност 500 к.с. използва широки лагери на коляновия вал, технология VarioCam и цилиндрични втулки с плазмено покритие, за да бъде подобрена работата му. Това трябва да му гарантира надеждност, докато се развърта до червената си зона, която е на 9000 об/мин. Моторът е прекарал и около 22 000 часа на тестови стенд, като през повечето време е подлаган на пълно натоварване.

От Porsche разкриват, че са поработили и сериозно върху аеродинамиката на спортната кола. Направени са 700 различни симулации, като машината е прекарала 160 часа във въздушен тунел. Благодарение на това са подобрени максимално положението на задния спойлер и на предния сплитер, което помага за постигане на още по-впечатляваща скорост.

В крайна сметка новото 911 GT3 генерира 50% повече притискаща сила от своя предшественик при 200 км/ч, като този показател се отнася за заводските настройки. При допълнителна настройка на максимална притискателна сила увеличението вече е над 150%, съобщават още от Porsche.

Снимки и видео: Porsche

fallback
  • #25
    Ронин ( преди 3 години )
    Първите с такъв експеримент- демонстрация са " Сааб"! 100 000 км. със средна скорост 226 км./ч. А " Порше" е обявен за един от най- малко трошливите автомобили! А 200 000 ? за добър модел са доста над психологическата ценова граница дори за Германия....
  • #24
    До 23 ( преди 3 години )
    И аз това се питам за тебе! Дадох ти жокер, за да спреш да дрънкаш глупости, но ти явно не можеш да четеш. Преди време и аз така като тебе спорех. Знаех че са 1,6,но мислех че са по 300-400кс. Да ама ми пратиха линк на характеристики на болид мерцедес дето точно и ясно си пишеше 1,6 V10 и 800+/-кс. Лошото е че не помня къде го четох. А и да помня *** ще изтрие линка дори да го пусна тука да четеш. И ти си прав, че има 2,4V8,но и аз. Както казах провери!
  • #23
    Kick ( преди 3 години )
    Само Порше са способни да направят такава машина!
  • #22
    До 23 ( преди 3 години )
    Базикаш ли се?!Ти можеш ли да четеш???Или ще караме на инат и ще дрънкаме глупости.
  • #21
    Хаха ( преди 3 години )
    Провери си информацията!!!!!!
  • #20
    Do 20 ( преди 3 години )
    Я пак,до 2014 болидите бяха с V8 2,4 litra!!!Изобщо не си запознат с Ф1.По-рано имаше и V10 и V12.Имаше времена,когато нямаше ограничение за броя на цилиндрите,можеше ако искаш и V100 да ползваш.Научи ги тия работи.
  • #19
    Абе 19ти ( преди 3 години )
    Ти сериозно ли? Сериозно ли не си чул и разбрал, че до преди 2014г повечето болиди бяха с 1,5/1,6 V10 двигатели? От 2014та са с 1,6V6. Още в ранните години имат 1,5V10 двигатели. Още 1965г хонда пуска първия 1,5V12 и вадят 1000кс.
  • #18
    Do 18 ( преди 3 години )
    Ти Формула 1 май само я сънуваш!!!Къде са тия V10 двигатели ве пич?!И не се сменят всяко състезание,изобщо не си наясно с материала.
  • #17
    До 17 ( преди 3 години )
    Съвремвното автомобилостроене е пълен т*шак. Разни тролейчета хибриди... Не чувам ли как реве V6, V8, V10, V12 звер не ми го хвали. Но за съжаление сега надпреварата е за тролеите. Виж че мерцедес амг на малките серии слагат вече 2.0 литров асматик на рено. Половината се отказаха от големите си двигатели и насадиха 1,4 турбо с 150кс. Ярис, 1,6 три цилиндъра 270кс. Вярно *** има двигатели 1,6 по 800+ кс. но са V10 и са във формула1. Едно състезание и другия.
  • #16
    Subifan ( преди 3 години )
    До 16, Аз не сравнявам Порше със Субару, няма как да се сравнява автомобил за 50 К Евро с такъв, който струва 3-4 пъти повече! Харесвам и двете марки, заради спортната ДНА и боксерните двигатели, задвижванията, но и съм обективен, рекорд като този на Порше за година 2021 и постиженията на съвременното автомобилостроене е по-скоро изсмукан от пръстите! Подобен на рекоддите, който се втурнаха да правят с Тайджан, на открито, на закрито, на тъмно, на студено, и.т.н.
fallback
Последни