IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche Panamera ще има и трето поколение

Идеята на производителя е моделът да се разграничи по-сериозно от Taycan

Моделът Panamera на Porsche би могъл да получи и ново, трето поколение, въпреки все по-големия фокус на спортната марка върху електрическите автомобили. Машината, чиято втора генерация е на пазара от 2017 година, би трябвало да приключи настоящия си жизнен цикъл през 2024 г.


porsche panamera


Panamera е позиционирана в сходен клас с електрическия Taycan, но според боса на компанията Оливер Блум, това не би означавало, че двата модела не могат да съществуват заедно на пазара. "Мисля, че това би могло да сработи, тъй като двете коли все пак са в различни сегменти. Panamera е позиционирана стъпка по-високо от Taycan", заяви мениджърът в отговор на журналистическо запитване.

Блум разяснява, че марката може да се наложи да диференцира по-добре двата модела: "Ще бъде предизвикателство за тези продукти, да постигнем както диференциация помежду им, така и да ги отличим от конкурентите. В Porsche залагаме на 5 точки за диференциране: високо качество, типични за Porsche дизайн и динамични характеристики, бързо зареждане и опит в шофирането".


porsche panamera


Ако Porsche реши да продължи производството на Panamera, възможно е третото поколение на модела да бъде с изцяло електрическо задвижване. В такъв случай, машината най-вероятно ще използва новата платформа РРЕ, разработена съвместно с Audi. Първата нова кола на марката с тази архитектура ще е новият Macan, който ще е електромобил.

От друга страна, германската компания очаква 80% от продажбите й до 2030 година да са на електромобили, така че в останалите 20 има място за машини с двигатели с вътрешно горене. От компанията вече заявиха, че последният модел, който ще се откаже от ДВГ, ще е култовият 911, но тъй като и настоящата Panamera се предлага като плъг-ин хибрид, много е вероятно и наследникът да запази схемата с конвенционален и електрически мотор и зареждане на батерията от контакта.

0 от 500