Една от най-очакваните премиери на 20121 година е факт - Porsche представи изцяло новото 911 GT3. Това е най-екстремната "пътническа" версия на последното поколение на модела 992.
Спортното купе се задвижва от 4,0-литров 6-цилиндров атмосферен мотор, който развива мощност от 510 к.с. и 469 Нм, като се развърта до 9000 об/мин. Стандартно моделът е оборудван със 7-степенна автоматична скоростна кутия PDK с двоен съединител, но като опция ще се предлага и 6-степенна ръчна трансмисия.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при варианта с PDK отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч. Двигателят е със същите настройки като на новото пистово 911 GT3 Cup, като предлага „изключително остър отговор на газта“, най-вече благодарение на шестте си независими корпуса на дроселната клапа. Самата трансмисия PDK също е насртоена специално за новата версия.
От компанията-производител обявиха още, че новото Porsche 911 GT3 е със 17 секунди по-бързо от своя предшественик за обиколка на Северната дъга на "Нюрбургринг", като е успяло да запише време от 6:59,927 минути. Това е явна индикация, колко бърз е автомобилът.
Както винаги, аеродинамиката играе много важна роля и ново Porsche 911 GT3 разполага с регулируеми предни спойлер и дифузьор, специално разработени странични прагове, много голям заден дифузьор и задно крило, което също се настройва ръчно.
Дори в „нормално“ положение, аеродинамичните елементи на спортното купе произвеждат до 50% повече притискателната сила от досегашния модел. А когато те бъдат поставени в "ефективен" режим, силата на притискане се увеличава до 150%. Освен това, за първи път при този модел има двойни носачи на предната ос, което подобрява стабилността при завиване.
От Porsche твърдят, че въпреки преминаването към по-голямата платформа 992, новото 911 GT3 успява да тежи почти колкото предшественика си. За да постигне това, компанията трябваше да използва повече олекотени материали.
В оборудването на модела влизат още специфичен за GT3 многофункционален волан с диаметър 360 мм, включващ превключвател на режим на движение. Клиентите могат да изберат седалки Sports Seats Plus, които се регулират в 18 положения, или карбонови седалки . Последните спестяват около 11,8 кг в сравнение със стандартните. Има също нов селектор на предавките за трансмисията PDK, както и GT трак-екран на приборния панел.
Продажбите на спортното купе в новата му версия стартират през есента на тази година, като предстои да разберем и цените на модела.
Още снимки на екстремното Porsche 911 GT3 - вижте в галерията:
Снимки: Porsche