Историята на Mitsubishi е подобна на съкровищница, скрита под дебел слой земя, трева и камъни. Поровете по-дълбоко и ще откриете неочаквани малко известни разработки , които дори и на снимка не могат да се видят всеки ден.
Допреди няколко десетилетия вселената на „Трите диаманта“ се простираше далеч извън сегмента на SUV и дори включваше усъвършенстваните спортни автомобили 3000GT / GTO с двигател с двойно турбо, задвижване на всички колела, шаси с 4 завиващи колела, активна аеродинамика и екстериор на „сухопътна” акула.
Но след това марката се впусна в противоречиви дизайнерски експерименти, зарови Lancer Evolution, "окоси" почти всички автомобили и се съсредоточи върху търсените, но досадни кросоувъри. Същевременно компанията влезе в скандал за данните за ефективността на горивото и впоследствие бе погълната от Nissan.
Но нека не говорим за неприятната част от историята, а да ви покажем някои детайли от любопитната, с представянето на някои от най-непознатите и екзотични модели на японската марка:
Непознатите модели на Mitsubishi (ГАЛЕРИЯ)
Друг повод за гордост е "горещата" версия GSR - първо с 1,6-литров турбодвигател с мощност 115 к.с., а три години след началото на производството с 1,8-литров със 135 к.с. Хечбекът тежал по-малко от един тон, така че собствениците едва ли трябвало да се оплакват от съотношението мощност / тегло.
Но това не е всичко: някои шофьори и до днес не могат да свикнат с многостепенни скоростни кутии. Представете си изненадата им, че Mitsubishi използва механична Super Shift с... осем предавки още през 80-те! Необичайната трансмисия се появява в процеса на адаптиране на четиристепенна скоростна кутия за платформа с предно предаване и се отличава с два реда предавателни числа. Водачът може да избере икономичен или спортен режим с четири предавки за всеки. Super Shift можел да се открие не само на Cordia - бил наличен още в сестринския седан Tredia и "бебето" Mirage.