Историята на Mitsubishi е подобна на съкровищница, скрита под дебел слой земя, трева и камъни. Поровете по-дълбоко и ще откриете неочаквани малко известни разработки , които дори и на снимка не могат да се видят всеки ден.
Допреди няколко десетилетия вселената на „Трите диаманта“ се простираше далеч извън сегмента на SUV и дори включваше усъвършенстваните спортни автомобили 3000GT / GTO с двигател с двойно турбо, задвижване на всички колела, шаси с 4 завиващи колела, активна аеродинамика и екстериор на „сухопътна” акула.
Но след това марката се впусна в противоречиви дизайнерски експерименти, зарови Lancer Evolution, "окоси" почти всички автомобили и се съсредоточи върху търсените, но досадни кросоувъри. Същевременно компанията влезе в скандал за данните за ефективността на горивото и впоследствие бе погълната от Nissan.
Но нека не говорим за неприятната част от историята, а да ви покажем някои детайли от любопитната, с представянето на някои от най-непознатите и екзотични модели на японската марка:
Непознатите модели на Mitsubishi (ГАЛЕРИЯ)
И докато Lettuce изглежда любопитно, то какво да кажем за "горещото" изпълнение Dangan ZZ и неговия брат със задвижване на четирите колела ZZ-4. В малкия 3-цилиндров мотор 3G81T са напъхани два малки разпределителни вала, а отстрани е закачен турбокомпресор, но и това не било достатъчно за инженерите. Затова този малък агрегат става първия в света с по 5 "наноклапана" на цилиндъра: три входящи и два изходящи. С максималния разрешен обем от 548 куб. см, агрегатът развивал повече от солидните 64 конски сили при 7500 об/мин и имал максимален въртящ момент от 75 Нм.
Огромна играчка с боен двигател с обем на мотоциклетен и 4х4 задвижване - това може да се открие само в Япония!