Историята на Mitsubishi е подобна на съкровищница, скрита под дебел слой земя, трева и камъни. Поровете по-дълбоко и ще откриете неочаквани малко известни разработки , които дори и на снимка не могат да се видят всеки ден.
Допреди няколко десетилетия вселената на „Трите диаманта“ се простираше далеч извън сегмента на SUV и дори включваше усъвършенстваните спортни автомобили 3000GT / GTO с двигател с двойно турбо, задвижване на всички колела, шаси с 4 завиващи колела, активна аеродинамика и екстериор на „сухопътна” акула.
Но след това марката се впусна в противоречиви дизайнерски експерименти, зарови Lancer Evolution, "окоси" почти всички автомобили и се съсредоточи върху търсените, но досадни кросоувъри. Същевременно компанията влезе в скандал за данните за ефективността на горивото и впоследствие бе погълната от Nissan.
Но нека не говорим за неприятната част от историята, а да ви покажем някои детайли от любопитната, с представянето на някои от най-непознатите и екзотични модели на японската марка:
Непознатите модели на Mitsubishi (ГАЛЕРИЯ)
През цялата си история кей-каровете са били притиснати от законово установени характеристики за размер и максимално допустим работен обем на двигателя. Но сред тях често е имало истински бунтовници.
Суперминитата в японски стил отдавна са доказали, че могат да се представят във всякакви, дори и най-смелите форми и не отстъпват по оборудване на по-големите автомобили. За това са показателни някои модели, сред които седмото поколение Mitsubishi Minica.
Градският модел получил доста представителен външен вид, по-добър интериор и подобрени свойства на шофиране, а също така можел да се похвали с електрическо сервоуправление и странна, но креативна версия Lettuce, която била популярна сред жените и децата. Последната имала само една врата от дясната страна и две от лявата, специално за да може по-лесно да се качват и слизат децата (в Япония колите са с десен волан).