IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И световният рали-шампионат преминава на хибриди

Hyundai, Toyota и Ford приеха новия регламент на WRC

Основните участници в световния рали-шампионат (WRC) - Toyota, Hyundai и M-Sport Ford, официално се ангажираха с нови регламент за първенството. Той влиза в сила от 2022 година, като предвижда участие с хибридни автомобили, съобщават от световната автомобилна федерация (FIA).


WRC


Новата ера във WRC означава, че сегашните 1,6-литров двигател с 4 цилиндъра и директно впръскване на горивото ще бъдат допълнение от електромотор със 134 к.с. и 180 Нм въртящ момент. Предстоящото преминаване към хибриди беше обявено още през 2019 година, като вече получи одобрение на Световният съвет по моторни спортове.

„Това е началото на един напълно нов и голям етап от историята на спорта, като то се случва и най-подходящия момент - когато световният рали-шампионат отбелязва своята 50-а годишнина. Хибридните агрегати вече са неразделна част от автомобилната индустрия и WRC няма как да остане встрани от тази еволюция", коментираха организаторите на първенството.


WRC


Засега Toyota и M-Sport Ford все още не са обявили какви модели ще използват в шампионата през 2022 година. От Hyundai официално потвърдиха, че новият им автомобил във WRC ще бъде базиран на модела i20 N.

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 3 месеца )
    Чудя се, рали Финландия как ще го карат тия хибриди :) Явно ще се зареждат от насрещния вятър.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 3 месеца )
    Наистина е уникално това! Ф1 отдавна всичките са хибриди, но при WRC ще стане по-интересно. Огромна енергия отива на вятъра при всичките спирания, а дисковете греят като слънца. Според мен ще им се услади и ще сложат на 4-те колела рекуперация и ще спират само на генератор! Порше Тайкан например връща в батерията при екстремно спиране 265 киловата (175 от преден, 90 от заден мост! Това са 360 коня! Нали се сещате какво нитро е това за следващата права. Урудска работа
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 3 месеца )
    Предложението е добро , защото тези карат на "газ-спирачка" и имат възможност да зареждат батерията за следващото ускорение- ще е нещо като да си в "Нъ фъ съ ъндър граудн " , събираш нитро и като се зареди избираш най-удачния момент , за да го изстискаш.