Електромобилите отдавна вече не са екзотична рядкост по пътищата. Групата Volkswagen има над дузина в актуалната си гама. Но новото Audi e-tron GT quattro изпъква сред тях: различно като способности, като технологии, като внушение. А също и като начин на производство. Докато останалите електрически модели на концерна се правят в заводи с огромен капацитет, този елегантен гранд турър се ражда в най-малката, най-модерна и най-тайнствена фабрика в системата на Audi: тази в Бьолингер Хьофе. Нека надникнем през стъклените й стени и да видим как се прави един автомобил от бъдещето.
Как се произвежда Audi e-tron GT (ГАЛЕРИЯ):
Колега робот
Опитът и уменията на работниците в тази фабрика са пословични. Но за най-деликатните задачи и те разчитат на помощта на машините - примерно роботи се грижат за поставянето и напасването на предното и задното стъкла. Хора и роботи работят в едно и също пространство, без никакви предпазни разделители - те просто не са необходими. Човекът поставя стъклото във фиксиращата ръка на робота, който добавя лепилото и го позиционира върху корпуса. После човекът довършва финото напасване.
Опитът и уменията на работниците в тази фабрика са пословични. Но за най-деликатните задачи и те разчитат на помощта на машините - примерно роботи се грижат за поставянето и напасването на предното и задното стъкла. Хора и роботи работят в едно и също пространство, без никакви предпазни разделители - те просто не са необходими. Човекът поставя стъклото във фиксиращата ръка на робота, който добавя лепилото и го позиционира върху корпуса. После човекът довършва финото напасване.