fallback

10-те най-важни модели в историята на Lancia

Технологични пионери, рали-икони и горчиви провали бележат жизнения път на легендарната марка

Италианската марка Lancia е минала през всякакви пикове и падове в 115-годишната си история. Технологичен пионер, кралицата на ралитата и в момента в състояние на почти мъртва компания, основната през 1906 година от Винченцо Ланча фирма се е доказала като производител на много изтънчени автомобили.

Дори и след Втората световна война, автомобилите на Lancia били наричани "италиански мерцедеси", тъй като били стилни и качествено произведени. И много популярни личности през 50-те години на миналия век обичали да притежават и разхождат луксозните и спортни машини на марката.

След придобиването от Fiat през 1969 година, Lancia е дългогодишна сензация в Световния рали шампионат. Зад волана на състезателните машини на марката сядат легендарни пилоти като Сандро Мунари, Валтер Рьорл, Юха Канкунен и Мики Биазион, а всеки от тях допринася в различна степен за спортните успехи.

През 90-те години на миналия век, обаче, марката Lancia започва да залязва, Сбъркана моделна политика и появата на все по-посредствени модели довеждат до ужасното решение с италианската емблема да се продават ребрандирани модели на Chrysler. След този провал, от десетилетие насам компанията започва да вегетира, развивайки се само на родния си италиански пазар и то само с един модел.

За щастие, сливането между FCA и PSA в Stellantis предвижда нов живот за иконичната марка, която ще стане една от трите върхови за концерна. И докато очакваме идването на този момент, нека се разходим из историята на марката и нейните най-важни (по един или друг начин) модели:

10-те най-важни модели на Lancia (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #8
    Гошко ( преди 3 години )
    Чакам някой гоУфаджия да дойде и да почне да лафи простотии, какви глокници били тези италианки колиби.... Айде ВАГини къде сте?
  • #7
    //// ( преди 3 години )
    7 Прав си. Винаги съм казвал, че Фиат Груп правят страхотни автомобили и имат един от най-некадърният мениджмънт! И точно той ги закопа!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Lancia с Thema, Delta и Dedra добре захапа пазара и в края на 80те имаха 300.000 продажби годишно в Европа.След това некадърното управление постепенно размаза марката тотално както направиха и с Аlfa Romeo и със самия Fiat. Което е тъжно щото всички марки имаха добра репутация и можаха да надграждат и сега да има по-голямо разнообразие на пазара и инженерно и дизайнерско
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво правят тези Крайслери при най-важните модели на Ланчиа?
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Една марка умира, защото тея дето я управляват, не се грижат да живее.
  • #3
    Lanshaft ( преди 3 години )
    Защо една марка умира? Защото произвежда *** дето хората не искат да си купят. Квото е умряло, по добре да си седи умряло.
  • #2
    Иванкин ( преди 3 години )
    Имах Алфа Ромее Джулиета модел 1985 г след това имах Ланча Делта 2000 турбо бензин от 1992 от първата генерация, след това от последните Алфи 33 1996. Много добри автомобили. Сега не се сещам за автомобили носещи толкова приятни емоции. Станаха консерви за придвижване.
  • #1
    Алексей ( преди 3 години )
    Lancia Delta се произвежда само 7 години, а си остава най-популярния модел за марката. И за времето си беше много ефектна и успешна количка. Да не говорим за интегралето, която остава следа в автомобилният спорт.
fallback
Последни