IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Никой не иска завода на Honda в Англия

Предприятието в Суиндън ще бъде закрито и продадено на части

Компанията Honda ще закрие своя завод във Великобритания на 30 юли, след което съоръжението ще бъде разглобено и продадено на части. Японският производител се опитваше да намери купувач на фабриката в Суиндън, но не успя и така се наложи да прибегне до този вариант.


Honda завод


Част от завода с площ 150 хектара вече има нов собственик - британска компания Panattoni, която се занимава предимно с логистика. Тя планира да вложи около 700 млн. лири в придобитата територия, като привлече още фирми и отвори допълнителни работни места.

В завода в Суиндън работят 3000 души, които сега остават на улицата. Honda купи фабриката през 80-те години, като в момента тя работи само на 50% от капацитета си. В нея се произвежда единствено хечбека Civic, но интересът към него в Европа е нисък. Затова и част от продукцията се изпраща с кораби към Северна Америка. Освен в Суиндън този модел се сглобява в Грийнсбърг (САЩ) и Онтарио (Канада).


Honda завод


А причината, поради която японците закриват своите предприятия в Европа, е консолидацията на ресурсите за производство на електромобили и желанието за избавяне от допълнителните мощности. Honda не смята да напуска Стария континент, тъй като преди 2 години Япония и ЕС подписаха договор, според който автомобилите от азиатската държава се вкарват в Евросъюза без мита.

Снимки: Honda

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хари ( преди 1 година )
    Прочетох мнението на един анонимен. Оплюва азиатските коли.Карам Jazz. Взех го на 173х. Сега е на 233х. Сиреч съм минал 50 хиляди. С немска регистрация е. На прегледа в края на ноември ми казаха да сменя 30 см. от спирачната тръбичка към задно дясно колело и предна лява биалетка. Общо с труда 50 Евро в немския сервиз.Карайте си немските коли. Аз ще си карам Хондите. Събрал съм ги доста, и никоя не ме е предавала.
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Dabe ( преди 3 години )
    На господата от вагиналните групи:Господа,аз преминах от немска машина на Хонда!За предишната ми кола се наложи да си купя висок клас диагностика.Вече две години с Хонда,не съм я пускал..нито пък съм ходил при бояджия да крие ръждите!Нито дюзи,нито депфер -нищо!Допускам,че тоя *** "Смех"го пише от завист!Много силна завист!!
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    просветен ( преди 3 години )
    #1 - Имитирали са преди 30-40г., ама сега автомобилте са вечни. А днешните германци например не са способни и да имитират себе си от преди 20г каквото са творили. И няма как да стане с поглед няколко финансови тримесечия напред и *** корпоративен мениджмънт, подчинен на маркетинга основно. Сменят емблеми и решетки вместо да променят качеството. Радост от шофиране и нерадост от ремонти.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Нормално.Логично.
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Ами ( преди 3 години )
    Закривай!
  • #6
    23 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    20 годишен акорд струва колкото 10 годишно бмв или мерцедес.
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тепърва ще усетят последствията от напускането на ЕС...
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А за американските коли 22% мита.
  • #3
    10 rate up comment 30 rate down comment
    Смех ( преди 3 години )
    КОй кртен направи така че японските талиги да са без мита в Европа?
  • #2
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Скоро ще има референдум за влизане в ЕС