fallback

Държавата да плаща по 5000 лева от цената на нова кола, предлага ААП

Изненадващо, мярката се отнася и до автомобили с бензинови и дизелови двигатели

В България да се въведе държавно финансирана програма за изкупуване на стари автомобили и финансиране покупката на нови, предлага Асоциацията на автомобилните производители с официално писмо до медиите. От браншовата организация напомнят, че са внесли такова предложение до съответните институции още миналата година, но засега нямат отговор.     В България делът на над 15-годишните автомобили вече надхвърля тревожните 75%, припомнят от ААП

За разлика от действащите в други европейски държави подобни програми, предложението на ААП обаче предвижда субсидиране не само на електрически и плъг-ин хибридни автомобили, но и на автомобили с двигател с вътрешно горене, стига да има екологичен сертификат Еuro 6d - което на практика означава почти всеки нов автомобил на пазара в момента.

Предложението е за първоначален бюджет от 50 милиона лева, които да се предоставят при връщане за скрап на коли над 15 години, и покупка на нови. Субсидията за електромобил да е 10 000 лева, тази за зареждащ се от мрежата хибрид - 7500 лева, а за автомобил с екокатегория Euro 6d - 5000 лева, гласи предложението. Бюджетът ще е достатъчен за 9000 автомобила, изчисляват от ААП.

От браншовата асоциация напомнят също, че в съседна Румъния от години е в сила подобна схема, при която се изплащат до 1500 евро за връщане на стари коли за скрап, по 4500 евро субсидия за плъг-ин хибрид и по 10 000 евро за електромобил. Тази година румънското правителство увеличи бюджета на програмата с 15 на сто и предвижда около 55-60 хиляди стари автомобила да бъдат подменени с електрифицирани.      България не е последна по дял на електромобилите в ЕС, но заслугата за това е най-вече на една компания за споделени пътувания, оперираща в София

Нито Румъния, нито някоя друга страна в ЕС обаче в момента субсидира покупката на нови коли с двигател с вътрешно горене. Единствено в Чехия има данъчни отстъпки за автомобили с фабрични газови уредби. Иначе схеми за насърчаване на електрификацията са в сила в почти всички членки на общността. Изключенията са България, Белгия, Дания, Литва, Латвия, Малта и Кипър. В Белгия, Дания и прибалтийските държави обаче електрификацията се насърчава чрез драстично по-ниски данъци и такси за този тип автомобили. В България също вече са в сила подобни отстъпки, но с почти символичен размер.

fallback
  • #30
    ДГД ( преди 3 години )
    Асоциация на автомобилни производители?!?
  • #29
    А за покупка на рено ( преди 3 години )
    трябва да плащат и вредни, поне 10к лв!
  • #28
    ДГД ( преди 3 години )
    Абе много хубава идея и като гледам много поддръжници, но някой да се сеща, че 97% от българите са със доход до 850 - 950 лева на месец. Всеки иска да кара нов автомобил но докато сме с такива доходи няма как да стане, затова по спокойно с обидите и атаките срещу тези които карат 20 - 30 годишни коли.
  • #27
    Невярващ ( преди 3 години )
    Това на този етап не може да се случи!
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Тук няма нито един който ще си купи по-малка нова кола от колкото да кара 10 годишен клозет който някога е бил премиум и можеш да си пуснеш СЦ. Да ама ние вече сме уейз и ползваме спотифай в колите, останалите пенсии да карат по 30 години.
  • #25
    Чук ( преди 3 години )
    Смях в залата
  • #24
    Средна класа ( преди 3 години )
    Карайте си старите кошници и не мислете за "балъците" с новите.:):):)
  • #23
    Искам да стана румън ( преди 3 години )
    Дачия на ток34000лв цена-19000лв субсидия =15000лв за плащанеАз ще си купя но в България не е така
  • #22
    Румънец ( преди 3 години )
    В Румъния 9800 Евро субсидии за електо автомобил в България 10000лв. Далавера....
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Да си купиш нов автомобил е все едно да хвърлиш една торба с пари в камината и да се радваш как хубаво разпалва огъня.
fallback
Последни