IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бум в продажбите на луксозни автомобили по света

Производителите отчитат рекордни резултати и очакват още по-добро представяне

Производителите на луксозни автомобили получават все повече комплименти за това колко добре са се справили през 2020 г., съобщава в свой анализ агенция Bloomberg.


Bentley


„Нека просто кажем, че започнахме 2020 г. с най-много поръчки от 2003 г. насам и започнахме този януари с 50% повече поръчки от миналия януари. Продажбите ни в момента са с около 30% над миналата година, дори като се има предвид, че миналата година беше рекордна“, каза президентът на Bentley - Адриан Холмарк, по време на видеоконференция с журналисти на 23 март.

Британската компания достави 11 206 автомобила през 2020 г. - ръст от 1,8% спрямо предходната година и най-голямата продукция в 101-годишната история на компанията.


Bugatti


По време на видеоконференция на 15 март шефът на Bugatti и Lamborghini - Стефан Винкелман, беше откровен и призна, че е „изненадан“ от това колко добре е преодоляла пандемията 112-годишната френска марка.

"Bugatti се справи невероятно добре", каза той. Традиционно марката не разкрива конкретни резултати от продажби, но Винкелман характеризира 2020 г. като „третата поредна рекордна година за компанията“.


Porsche Taycan


Шефът на Porsche AG Оливер Блуме нарече резултатите на компанията „фантастично постижение“ в края на „изключителна година“ по време на кръгла маса с репортери на 18 март. Приходите на 90-годишната марка достигнаха рекорд за всички времена от 28,7 милиарда евро (34 милиарда долара) през 2020 г., надминавайки 2019 г. с повече от 100 милиона евро.

В същото време годишните глобални печалби на Lamborghini бяха по-високи през 2020 г., отколкото през всяка предходна година. И въпреки че продажбите на повечето луксозни марки спаднаха от 2019 г. - с 11% при Lamborghini, с 3% при Porsche, и с 10% при Ferrari - понижението идва от продължилите седмици принудително спиране на производството и преустановените посещения в шоурумите по време на пандемията.


Още по темата и какво очакват експертите през следващите 3 години - вижте в анализа на Bloomberg TV Bulgaria.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Истината, е че тоя пазар е индикатор за благосъстоянието в Китай, Хонгконг и Близкия изток.В Европа гледайте другата статия, дето водят Дачии и Пежо 208
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Радвам се, че има все по-заможни хора по света. Аз съм щастлив с това, което имам и съм.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    AAV ( преди 3 години )
    Богатитите стават все по-богати, а бедните все по-бедни... Ножицата се разтваря все повече... Закономерно продажбите на скъпи коли и такива от типа на Дачия растат, а на среден клас коли намаляват и даже много популярни до скоро модели полека лека изчезват от пазара. Може би светът наистина върви към общество, подобно на това във филма "Елизиум".