fallback

Mercedes-Benz EQS се похвали с много мощна батерия

Капацитетът на акумулатора е 108 кВт/ч, които осигуряват над 700 км пробег

Компанията Mercedes-Benz започна производството на батерии за електрическия си флагман EQS в завода си в Щутгарт-Хеделфинген. Премиерата на модела ще се състои на 15 април, а сега от Mercedes разкриват подробности за акумулатора, с който ще бъде оборудван луксозния седан.

Капацитетът на батерията ще бъде 108 кВт/ч, което е един от най-високите показатели в автомобилната индустрия. До момента единствено китайският седан Lucid Air може да се похвали с по-добър показател - 113 кВт/ч, като това осигурява пробег от 832 км (по цикъла ЕPA). Акумулаторът на Tesla Model S Plaid+ също има сходен капацитет, но той не е обявен официално. Пробегът при него е 837 км.

За бъдещия флагман на Mercedes-Benz от компанията-производител посочват пробег от "над 700 км", без да се уточнява колко точно е това. В завода за акумулатори край Щутгарт, който е с площ 16 500 м² и разполага със 70 станции за автоматизирани и ръчни операции, се произвеждат също така и батериите за модела EQE.

От компанията разкриват, че катодът на новите акумулатори е от тип NCM (никел, кобалт, манган), като тези елементи са в пропорции 8:1:1, което означава снижено съдържание на кобалт. Тази технология позволява постигане на по-ниска цена, тъй като кобалтът е много скъп.

Самият EQS ще се произвежда в завода Factory 56 в Зинделфинген заедно с Mercedes-Benz S-Class. Електрическият седан е първият модел на марката на платформата MEA, като той поддържа технологията Plug & Charge (автоматична идентификация и заплащане при включване на кабела към съответните станции - първоначално те са от мрежата Ionity).

В редица случаи ще бъде възможно и зареждане Green Charging, което означава използване на енергия от възобновяеми източници.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    до #7: Точно така, това е истината - китайките копирачи разработват клетки за батерии с "допотопни" технологии като chemical vapor deposition, sputtering, nano-layering, докато немските инженери "високотехнологично" запояват жичките и завиват болтчетата! Ха-ха-ха!
  • #10
    До до:край ( преди 3 години )
    Телевизорът, който си купил е правен в Китай в заводите на Финлукс и Краун и още знайни и незнайни тв-та. Само една марка им остана и по бели ***. Факт!
  • #9
    мъск ( преди 3 години )
    и тея ли бе? ха ха ха
  • #8
    до: край ( преди 3 години )
    Само необразован, невеж и неадекватен човек, може да твърди подобни неща. Излез от панелката, *** до Германия за една седмица и тогава говори глупости !Това че немската техника не стига до твоята панелка, не значи, че не съществува. Преди 3 месеца си купих смарт-ТВ Телефункен, страшен е !
  • #7
    Разбира се ... ( преди 3 години )
    увредените четат Евангелието като дявола! Всъщност истината е: Mercedes parent Daimler is following a different approach than the other German automakersusing commodity cells but setting up plants with its own direct oversight to assemble packs. https://***.greencarreports.com/news/1129138_catl-battery-435-mile-range-for-mercedes-eqs-electric-car
  • #6
    край ( преди 3 години )
    Е не знаете ли че немците са никой във високите технологии. Както няма немски телевизор и немски смартфон така няма и немска батерия. Немците могат да правят бормашини, хладилници и талиги за коли. Ако искат европейски батерии - да си вземат от монбат и искра Търговище.
  • #5
    Striker ( преди 3 години )
    Мерцедес с жълти батерии - падението продължава! :)))
  • #4
    Щерю ( преди 3 години )
    Ще изчакам за Мерцедес-комби с 10 батерии АА и 2000 км. пробег с едно зареждане...
  • #3
    коко ( преди 3 години )
    хич не ме интересува пробега, 300-400 км са напълно достатъчни, вместо да се мъкне тежка и бавно зареждаща се батерия. Тенденцията ще е точно обратната леки и бързозареждащи се батерии.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Бърза правка с гугъл показава: Mercedes-Benz will source batteries from Chinese firm CATL for its upcoming EQS electric car.
fallback
Последни