Голямото съкращаване на разходи във Fiat е започнало от... тоалетните, оплакаха се синдикалисти. В завода Мирафиори в Торино са затворени част от тоалетните, съкратени са почивките за хигиенни нужди, и са понижени температурите в работните помещения.
След обединението на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen шефът на новата група Stellantis Карлос Тавареш обеща, че може да понижи разходите с до 5 милиарда евро на година. Освен това той разкри, че производствените разходи в италианските фабрики на групата са до четири пъти по-високи от аналогични заводи във Франция и Испания. Португалецът гарантира, че ще може да намали разходите, без да се стига да съкращаване на работни места.
Според Давиде Провендзано от профсъюза FIM съкращенията в Мирафиори, където се прави електрическият Fiat 500e, вече са започнали. Според него обаче насочването на усилието към тоалетните и хигиената е грешка. "Това се случва по време на Ковид-19, когато би трябвало да увеличаваш броя на достъпните тоалетни и хигиенните услуги, вместо да ги намаляваш", заяви Провендзано.
Информацията бе потвърдена и от Еди Лаци от синдиката FIOM. Според него обаче това са по-скоро инициативи на местните мениджъри във Fiat, а не глобална политика на Stellantis. "Тези мерки са капка в океана", казва Лаци пред Reuters.
В завода в Атеса, където се произвеждат лекотоварните модели, са съкратени 35% от почистващите фирми, но това не се отнася до въведените извънредни дезинфекции. Тоалетните също функционират нормално.