Някога SUV моделите се появиха, за да предложат повече сигурност, пространство и удобства на хората от предградията. Последната мисъл, която вълнуваше създателите им, бе колко бързи са от 0 до 100 км/ч. Но след това в зората на 90-те се появи GMC Typhoon - на вид обикновен SUV, но с 4.3-литров V6 и 280 коня под капака. И лудостта започна.
GMC Typhoon: началото на лудостта по бързите SUV. Днешните му наследници надхвърлят мощността му поне двойно
Резултатът от две десетилетия надпревара във въоръжаването е, че днес на пазара имаме множество двутонни чудовища, които са по-бързи от Ferrari F40 с по секунда и половина.
Стига се дори дотам, че производителите често обявяват по-скромни от реалните показатели за своите машини. Затова тази класация не се води от официално обявените времена, а от постигнатото в независимите тестове на Car & Driver - една институция, която от шест десетилетия неуморно и прецизно тества всички интересни машини на пазара. Нужни са само две уточнения: времената са от 0 до 96 км/ч (0-60 мили в час), а не от 0 до 100; и конските сили са посочени в популярните в САЩ и Великобритания Brake horse power, които са с около процент и половина по-ниски от стандартните метрични по начина, по който се мерят в Европа. И, разбира се, подредбата не включва модели, които още не са били на тестовата писта на C&D.
18-те най-бързи SUV модела в света (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят под капака идва от Ferrari, но понеже Maserati е част от Fiat-Chrysler, под мускулестата му външност има и немалко гени от Jeep. Разбира се, остава въпросът дали си струва да платите цената за Trofeo, при положение, че по-скромната версия GTS използва сходен двигател и е по-бавна само с 0.2 секунди. И двата варианта са със задвижване на четирите колела и ползват 8-степенен автоматик.
Цена на тестовия модел: 171 875 долара
Задвижване: 3.8-литров туин турбо V8 с 582 коня и 8-степенен автоматик
Тегло: 2347 кг