Някога SUV моделите се появиха, за да предложат повече сигурност, пространство и удобства на хората от предградията. Последната мисъл, която вълнуваше създателите им, бе колко бързи са от 0 до 100 км/ч. Но след това в зората на 90-те се появи GMC Typhoon - на вид обикновен SUV, но с 4.3-литров V6 и 280 коня под капака. И лудостта започна.
GMC Typhoon: началото на лудостта по бързите SUV. Днешните му наследници надхвърлят мощността му поне двойно
Резултатът от две десетилетия надпревара във въоръжаването е, че днес на пазара имаме множество двутонни чудовища, които са по-бързи от Ferrari F40 с по секунда и половина.
Стига се дори дотам, че производителите често обявяват по-скромни от реалните показатели за своите машини. Затова тази класация не се води от официално обявените времена, а от постигнатото в независимите тестове на Car & Driver - една институция, която от шест десетилетия неуморно и прецизно тества всички интересни машини на пазара. Нужни са само две уточнения: времената са от 0 до 96 км/ч (0-60 мили в час), а не от 0 до 100; и конските сили са посочени в популярните в САЩ и Великобритания Brake horse power, които са с около процент и половина по-ниски от стандартните метрични по начина, по който се мерят в Европа. И, разбира се, подредбата не включва модели, които още не са били на тестовата писта на C&D.
18-те най-бързи SUV модела в света (ГАЛЕРИЯ):
Зловещият вой на този V8 с компресор е един от последните велики автомобилни звуци. 710-те коня на тази машина не й пречат да вмества шестима пътници, нито да прави 0-96 км/ч само с десета от секундата по-бавно от Dodge Charger SRT Hellcat Redeye. В същото време може да тегли над четири тона. И да направи четвърт миля драг само за 12 секунди. Цената е три пъти над тази на базовото Durango, но има защо.
Цена на тестовия модел: 89 665 долара
Задвижване: 6.2-литров V8 със 710 конски сили, 8-степенен автоматик
Тегло: 2419 кг