Цифровите обозначения в имената на автомобилите отдавна промениха значението си. През 1999 година Mercedes пусна на пазара модела SL 73 AMG, който оправда името си, тъй като беше оборудван със 7,3-литров V12. Роудстърът от серията R129 беше най-мощният продукта на компанията от Афалтербах, като моторът му развиваше 518 к.с. и 750 Нм.
Вече сме 2021 година и Mercedes готви възраждането на името 73 за новото семейство високопроизводителни модели AMG. Търговската марка беше запазена още през 2018 година, като ще получи добавка "е". Това означава, че моделите 73е ще получат 4,0-литров V8 с двойно турбо и електромотор, който ще осигурява 201 к.с. и 363 Нм.
Според информацията на изданието Autocar, комбинацията от бензинов двигател и електромотор ще осигури на моделите от серията Mercedes-AMG 73e мощност от 805 к.с. - токова, колкото имаше представяният на автосалона в Женева през 2017 година концептуален модел AMG GT. Комбинираният въртящ момент при суперихибридите ще бъде 1003 Нм.
Първият модел с този агрегат - GT73e, ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди и ще развива максимална скорост от 322 км/ч. Съперникът на Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ще бъде последван от AMG S73e, базиран на най-новата S-класа, а също и от AMG SL73e като достоен наследник на роудстъра отпреди 2 десетилетия, който развиваше 300 км/ч.
Новите суперхибриди на Mercedes-AMG ще имат изцяло електрически режим, като при него ще бъдат с чисто задно предаване. Същата схема ще се използва и при новия C63e, но там ще се залага на 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра вместо V8 двигателя, като комбинираната мощност ще надхвърли 500 к.с.
Снимки: Autocar