IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault не може да се отърве от работниците си

Плановете на новия шеф за съкращаване на разходите удариха на камък

Плановете на Renault да се върне на печалба чрез чувствително съкращаване на разходите засега удрят на камък, тъй като твърде малко от френските работници на компанията са склонни да напуснат.
 
  
Renault, завод, работници
Само около 300 души са се възползвали от офертите за предсрочно пенсиониране или доброволно напускане, вместо очакваните 1900
   
  
Само около 300 души са приели офертите за ранно пенсиониране или раздяла по взаимно съгласие с парична компенсация, потвърди Гийом Рибейр от синдиката CFE пред агенция Reuters. Планът на новия главен изпълнителен директор Лука де Мео предвиждаше поне 1900 души във Франция да бъдат освободени по този начин.

След няколкото силни години френската група навлезе в една от най-дълбоките кризи в историята си покрай Ковид-19 и най-вече заради срива при партньора Nissan. Renault е основният акционер в японската компания и оттам идваше по-голямата част от приходите на французите.

За да излезе от затрудненото положение, Де Мео предложи план за преструктуриране, който включва съкращаването на 14 600 служители, от които 4600 - във Франция. Компанията обаче не може да ги съкрати едностранно заради политическия отзвук. Френската държава е основен акционер в Renault и я подпомогна по няколко различни програми, включително и с държавно гарантиран заем за 5 милиарда евро.
 
  
Лука де Мео, Renault 5
Принудителният преход към електрифицирани автомобили в Европа допълнително орязва печалбата на френската група
  
  
Нежеланието на работниците да напуснат е разбираемо при глобалната несигурност и растящата безработица в сектора, коментира Reuters. Само през 2020 около 16 000 автомобилни работници във Франция са загубили работата си.

Изоставането от плана за съкращаване на разходите вероятно обяснява и доста неочаквания ход на Renault отпреди седмица, когато компанията обяви, че ще продаде своя 1.5-процентов дял от германския гигант Daimler.

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    лудогорец9 ( преди 1 месец )
    абсолютно същото е и в Германия това е така заради договорите на работниците и синдикатите тук не може да се освобождават ей така работници,защото ако го направят трябва да платят на работниците големи компенсации,а те гледат да не губят много пари и затова искат да напуснат по взаимно съгласие с по-малка компенсация!Но като гледам няма такива балами освен тия 300 калпака които са подписали.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Причините са в профсъюзите и защитата на правата на френските работници. Не е като в Румъния, Турция и др. места със заводи на Рено да уволняваш свободно.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Млъквай ве!!
  • #7
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Да ви осветля: ( преди 1 месец )
    Купиш ли Рено,невъзможно е да бъдеш на ниво. Не си купувай също и Фиат,защото ще те е яд. Виж,ако си със Ситроен може да изглеждаш като джентълмен. Обаче ако караш Лада,няма да можеш да си намериш дама,която да е хубава и млада.
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Закривай! ( преди 1 месец )
    След като и французите разбраха и определиха рено като бок*лук, замениха го със СЕАТ, изходът е един - закривай!!
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Стига глупости, има ли въобще автомобилна държава в света, която да не спонсорира марките си... Без Франция Рено и Ситроен щяха да са история, без САЩ ГМ и Крайслер щяха да са история, без Германия Даймлер щеше да е история. Само Англия изостави автомобилните си компании и те измряха
  • #4
    4 rate up comment 19 rate down comment
    Ханс ( преди 1 месец )
    Ще останат само наи добрите автопроизводители чиито коли са търсени и качествени и не много скъпи.RENAULT не е от тях.
  • #3
    38 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Френската държава не може да се справи с африканският натиск! Ония от Мали и др. там, идват с по 10 деца, нищо не бачкат и живеят от социал!! Французите първи в Европа помислиха, че това са хора и ги пуснаха тук!!
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какъв азиатски натиск, какви 5 лв? Рено Е азиатският натиск - все пак притежава Нисан.
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Париж ( преди 1 месец )
    Френската държава не можа да се справи с немският и азиатски натиск от там дойде проблема.Преди 30 години Рено е бил един от лидерите в Европа а сега е назад.