Плановете на Renault да се върне на печалба чрез чувствително съкращаване на разходите засега удрят на камък, тъй като твърде малко от френските работници на компанията са склонни да напуснат.
Само около 300 души са се възползвали от офертите за предсрочно пенсиониране или доброволно напускане, вместо очакваните 1900
Само около 300 души са приели офертите за ранно пенсиониране или раздяла по взаимно съгласие с парична компенсация, потвърди Гийом Рибейр от синдиката CFE пред агенция Reuters. Планът на новия главен изпълнителен директор Лука де Мео предвиждаше поне 1900 души във Франция да бъдат освободени по този начин.
След няколкото силни години френската група навлезе в една от най-дълбоките кризи в историята си покрай Ковид-19 и най-вече заради срива при партньора Nissan. Renault е основният акционер в японската компания и оттам идваше по-голямата част от приходите на французите.
За да излезе от затрудненото положение, Де Мео предложи план за преструктуриране, който включва съкращаването на 14 600 служители, от които 4600 - във Франция. Компанията обаче не може да ги съкрати едностранно заради политическия отзвук. Френската държава е основен акционер в Renault и я подпомогна по няколко различни програми, включително и с държавно гарантиран заем за 5 милиарда евро.
Принудителният преход към електрифицирани автомобили в Европа допълнително орязва печалбата на френската група
Нежеланието на работниците да напуснат е разбираемо при глобалната несигурност и растящата безработица в сектора, коментира Reuters. Само през 2020 около 16 000 автомобилни работници във Франция са загубили работата си.
Изоставането от плана за съкращаване на разходите вероятно обяснява и доста неочаквания ход на Renault отпреди седмица, когато компанията обяви, че ще продаде своя 1.5-процентов дял от германския гигант Daimler.