Eвропейският пазар на нови автомобили отчита най-слабия си февруари от 2013 година насам, показва статистиката на браншовата организация АСЕА. Продадените нови коли в страните от ЕС са едва 771 486. Общо за първите два месеца на годината пазарният спад е 21.7% спрямо същия период на 2020, който бе и последният, преди Covid-19 и мерките срещу него да се отразят на потреблението.

И четирите главни пазара в съюза отчитат спадове: най-голям в Испания (почти 45%), сериозен в Германия (-25%) и по-умерен във Франция и Италия (съответно -14 и -13 процента). Великобритания, която вече е извън ЕС, има спад от 38%.
Само един европейски пазар регистрира ръст от началото на годината - шведският (+13%). Освен Испания, спадове над 40 на сто има в Дания, Португалия и Литва, а Румъния е близо с -39.5%.
На българския пазар спадът е малко под средния - 20.6%, но защото и началото на миналата година не беше никак силно у нас. През този февруари в България са регистрирани 1660 нови автомобила, а от началото на годината - 3 429.
При марките се запазва подреждането от януари: Volkswagen удържа първата си позиция, но с доста намалял пазарен дял, а Peugeot и Toyota изпреварват Renault, която държеше втората позиция в продължение на години. При премиум марките BMW за пръв път от петилетка е преди конкурента Mercedes.
Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Mazda - 14 794 автомобила (-30%)
Porsche - 8 091 автомобила (-6%)
Lancia - 7 919 автомобила (-35%)
Land Rover - 7 591 (-28%)
Mitsubishi - 7 579 автомобила (-60%)
DS - 5 440 автомобила (-45%)
Honda - 5 164 автомобила (-46%)
Smart - 4 845 автомобила (+126%)
Lexus - 4 725 автомобила (-30%)
Jaguar - 4 337 автомобила (-50%)
Alfa Romeo - 3 393 автомобила (-44%)
* АСЕА не отчита продажбите на Suzuki


1