Eвропейският пазар на нови автомобили отчита най-слабия си февруари от 2013 година насам, показва статистиката на браншовата организация АСЕА. Продадените нови коли в страните от ЕС са едва 771 486. Общо за първите два месеца на годината пазарният спад е 21.7% спрямо същия период на 2020, който бе и последният, преди Covid-19 и мерките срещу него да се отразят на потреблението.

И четирите главни пазара в съюза отчитат спадове: най-голям в Испания (почти 45%), сериозен в Германия (-25%) и по-умерен във Франция и Италия (съответно -14 и -13 процента). Великобритания, която вече е извън ЕС, има спад от 38%.
Само един европейски пазар регистрира ръст от началото на годината - шведският (+13%). Освен Испания, спадове над 40 на сто има в Дания, Португалия и Литва, а Румъния е близо с -39.5%.
На българския пазар спадът е малко под средния - 20.6%, но защото и началото на миналата година не беше никак силно у нас. През този февруари в България са регистрирани 1660 нови автомобила, а от началото на годината - 3 429.
При марките се запазва подреждането от януари: Volkswagen удържа първата си позиция, но с доста намалял пазарен дял, а Peugeot и Toyota изпреварват Renault, която държеше втората позиция в продължение на години. При премиум марките BMW за пръв път от петилетка е преди конкурента Mercedes.
Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Продажбите на марката VW са спаднали с 25% спрямо първите два месеца на 2020 година, но тя все още е уверен лидер на европейските пазари. Пазарният дял обаче спада от 11.8% до 11.2%. Все пак февруарските продажби са малко по-добри от януарските, въпреки по-късия месец.


1