fallback

Volkswagen Tiguan срещу Peugeot 3008: мач за титлата

Двата ключови модела в най-бързо растящия сегмент са сериозно обновени за 2021 година. Изправяме ги един срещу друг

2020 не беше от силните години за автомобилния пазар. В Европа той се сви с над 20 на сто, а у нас - с над 35%. Но в целия този хаос имаше и един сегмент, който всъщност порасна през 2020 - сегментът на компактните SUV модели. Ясно ви е защо никой не смее да почива на стара слава в него. Затова и два от най-успешните модели в този сегмент сега получават фейслифт. Нека видим какво означава това за Volkswagen Tiguan и за Peugeot 3008.              ОТВЪН     Ако нещо работи, не го пипай, е класическа мъдрост в маркетинга. А че тези две коли работят, няма капка съмнение. Новият 3008 може и да не е най-продаваният модел на Peugeot, но е най-доходният, и главната причина компанията да излезе от финансовото блато. А Tiguan е не само най-продаваният компактен SUV в Европа, но и най-продаваният модел на Volkswagen изобщо, изпреварвайки даже Golf.            Това обяснява защо и двете компании не са били склонни към твърде драстични промени. При Peugeot най-видимите разлики са в предната решетка, която вече е без рамка, и в светлините, загубили разделителя в средата. Отпаднали са и фаровете за мъгла, което се компенсира със специална функция за такива условия на светодиодните фарове.           При Tiguan също най-голямата промяна е във фаровете - вече по-тънки и разделени на две от светодиодите. Това е придало на предницата доста по-интересен и елегантен вид.         ОТВЪТРЕ    Интериорът от самото начало беше от главните козове на 3008. Сега само е получил малко допълнителна шлифовка - например новата технология Normally Black, която прави екраните по-четливи даже и в ярко слънце. Дигиталните прибори са стандартни за всички нива и се управляват  лесно от едно бутонче на волана - вместо да се мъчите да целите големия тъч скрийн с пръст в движение. 10-инчовата мултимедия е стандартна от второ ниво нагоре и с видимо подобрена графика.                  3008 има и доста пълен набор от електронни асистенти - адаптивен круиз контрол, който може да спира и сам да потегля в трафика, и помощник за следване на пътната лента, разчитащ не само на камери, но и на радар. Полезна екстра е инфрачервената камера за нощно виждане, която разпознава обекти на 200 метра разстояние.            Tiguan ви дава познатия типичния изчистен и удобен за ползване, макар и не твърде оригинален интериор на Volkswagen. Новото тук е възможността за безжично свързване на Apple CarPlay и Android Auto. Новата мултимедия дава приличен гласов асистент и доста свързани услуги. А адаптивният круиз контрол вече действа до скорост от 210 километра в час.        ДВИГАТЕЛИТЕ   Това е всъщност областта, в която фейслифтът носи драматични промени. Основните агрегати се запазват, но сериозно преработени, за да покрият новите изисквания за емисиите.             Например познатият 1.5 турбобензин на Tiguan си остава със 150 коня, но е получил система за деактивация на цилиндрите, така че да харчи по-малко на дълъг път. Двулитровият турбодизел пък е снабден с нова система за двойно впръскване на урея, която понижава драстично отделяните азотни оксиди. За първи път Tiguan има и плъг-ин хибридна версия, с 13 киловатчаса батерия, 245 конски сили и до 65 километра пробег само на ток.             3008 на свой ред има не една, а цели две хибридни версии. Първата е само с преден електромотор, с 225 коня и 56 километра пробег на ток. Втората има и втори електрически двигател на задната ос, което й дава 300 коня и задвижване на четирите колела.

За българския пазар обаче по-важни са останалите варианти - два бензинови и един дизелов. Бензиновите са 1.2 турбо, със 130 конски сили, и 1.6 турбо, със 180. Освен това има и 1.5 дизел, със 130 коня. Двулитровият дизел е запазен само за по-голямото Peugeot 5008.          НА ПЪТЯ   И двете машини, които виждате, са дизели. Под капака на Tiguan е двулитровият TDI с 200 коня, съчетан със задвижване на четирите колела и 7-степенна DSG трансмисия. Peugeot е с 1.5 дизел, със 130 конски сили, и с 8-степенния автоматик на Аisin. Това е пестелив мотор, но все пак бихме препоръчали повече бензиновите версии, които са и доста по-леки.           И двете коли стоят стабилно на пътя, возят относително комфортно въпреки огромните си джанти, и са много добре изолирани от външния шум.

Кормилната уредба на 3008 ни се стори твърде лека, което, съчетано с необичайно малкия волан, не подтиква към волности в завоите. Но пък прави тази кола много лесна за каране. При Tiguan воланът е по-стегнат и една идея по-прецизен.         ИЗВЪН ПЪТЯ   И сами чудесно знаете, че това не са машини за офроуд. Целта им е да ви вдъхват повече сигурност и при нужда да се справят със сняг или някой поразкалян селски път.            Пътният просвет е 20 сантиметра при Tiguan 4Motion и даже 21 сантиметра при 3008. Френската кола обаче е само с предно предаване и е нужна концентрация от страна на шофьора, за да се справи с по-сложен терен. При Tiguan двойното предаване ще компенсира дори разсейване от ваша страна.   ПРАКТИЧНОСТТА   Главната причина човек да си купи компактен SUV - освен високата позиция за седене, разбира се - е удобството и мястото вътре. В това отношение тези са сред най-добрите образци. Tiguan е дълъг 4.49 метра, но с голямо междуосие, което осигурява доста място и на задните седалки. Ако те са плъзнати напред, багажникът ще вмести 615 литра.              Пежото е с четири сантиметра по-късо, но със същото междуосие, така че и тук мястото е в изобилие. Единствено возещите се отпред са донякъде ограничени от масивната централна конзола. Дори при максимално дръпнати назад задни седалки багажникът събира 520 литра - напълно достатъчно.

Френската кола обаче отстъпва осезаемо, когато става дума за теглене. Tiguan спокойно се справя с два тона и половина, докато лимитът на 3008 с автоматични скорости е само 1300 килограма.   ЦЕНАТА

Най-интересното при тези два фейслифта е, че те всъщност намаляват възможностите ви за избор. Виновен е Брюксел, който вече иска отделни тестове за емисии за всяка версия и за всяка допълнителна екстра. За да избегнат това, в Peugeot просто са свели избора до три нива на оборудване, към всяко от които се предлага и по един допълнителен пакет. Толкова. При Volkswagen е валидно същото, макар и в по-малка степен.            По каталог 3008 започва от 50 000 лева за 1.2 бензин в базовото ниво, и стига до 73 000 за най-мощния бензин с пълния пакет опции. Дизел като този в теста ни ще ви струва около 67 000.

Tiguan е горе-долу на същите нива: 50 000 лева за базовия модел с 1.5 бензин и 130 коня, 72 000 за 150 коня дизел с предно, и 82 хиляди лева за най-мощния дизел с автоматик и задвижване на четирите колела.           Фолксвагенът обаче е чувствително по-евтин при хибридните версии - 76 000 лева, срещу 83 000 за пежото.

Разбира се, и двете коли си остават забележимо по-скъпи от нормалните хечбек модели, от които произлизат. Но вече си даваме сметка, че тази битка е загубена. Хората искат SUV. И ще ги получат.

Още снимки от теста на Tiguan и 3008 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Автора - да кажете, че двете возят еднакво, почвам да се чудя, какво сте тествали. ФВ е с доста по твърдо окачване от Пежо и разликата във комфората е осезаема, особенно както сте тествали R-Line и съчетан с 18 или 19 джанти.Интериор - ФВ е скука, от години едно и също. Офроуд - подигравате ли се? Нито едната не е мислена да се кара там където няма асфалт. Най-много на някой чакъл, колкото да паркират
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Пежото е с по-добър интериор! Комфорта при французите е по-висок! При швабите ако не се изръсиш за премиум марките им си за никъде! Качи се в една 308 и после в голф и ще рабереш!
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Съгласен с номер 17. Тойотата е надеждна машина, но дотам. Да дам собствените си пари за нея? Никога. Ако човек надмогне модата и копнежа да седи по-високо от другите, всяко комби в тоя сегмент ще даде по-добра динамика, повече практичност и по-ниска цена. Но е факт също, че SUV-тата пазят по-висока стойност на вторичния пазар
  • #12
    tr ( преди 3 години )
    Рав4 в прекрасен автомбил 2ра употреба или служебен. Хибридът, ако не е плъг-ин, е едно голямо нищо. CVT е нещо ужасно, а динамиката - трагична. Рав4 хибрид, Пежо 3008 1.6 бензин, Тигуан 1,5 бензин - Пежото е най-модерно, вози най-добре, най-евтино е, има всички технологии/автоматика за класа. Тигуана има най-добър двигател, но е скучен и скъп. Рав4 е вероятно най-здрава, но и най-скъпа. Ако търся личен семеен автомобил за следващите 5 години, кое ще избера?
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Пежото е яко. Нямам думи.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Пежото само глпците не го броят за кола
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Пежото са глпаците не го броят за кола
  • #8
    литри ( преди 3 години )
    За да му е сигурно изпреварването на човек, двигателя трябва да си е поне 2 литра. Ако иска на магистрала да не му е на 5000 оборота да кара със 140, пак си трябва 2 литра. 2 литра, както и да го гледаме, е оптималното за кола с двг без батерии. Следователно Пежото тук направо отпада от състезанието.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    какви офоруд качества има РАВ4 бе, арлекино :D
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    как може да сравняваш японско дървено корито с Haute couture
fallback
Последни