fallback

Електрическият SUV на Toyota - 290 к.с. и 500 км пробег

Компактният модел ще може да се зарежда напълно само за 10 минути

Компанията Toyota публикува още един тийзър на новия си електрическия кросоувър, чиято премиера ще се състои на автосалона в Шанхай (19-28 април) и разкри нови подробности за модела.

Това ще бъде автомобил със задвижване на четирите колела, изграден на платформата e-TNGA - електрическа версия на модулната архитектура TNGA (Toyota New Global Architecture). Тя е така проектирана, че да става за електромобили от различни класове, с различно задвижване (предно, задно или 4х4) и с различен капацитет на батериите.

В случая e-TNGA ще се използва за компактен SUV със задвижване на четирите колела, който ще се появи на пазарите в Европа и САЩ и ще се превърне в пионер на новата гама електромобили на японската марка.

По неофициални данни, които засега от Toyota не потвърждават, мощността на кросоувъра ще бъде 290 к.с., а пробегът с едно зареждане ще е около 500 км. Зареждане от нула до 100% ще отнема едва 10 минути.

Що се касае за дизайна, представа за него може да се добие от патентите изображения, публикувани по-рано. На размери електрическият кросоувър ще бъде сравним с Toyota RAV4, като характерните му черти ще бъдат релефният капак и масивните черни пластмасови елементи на калниците.

Снимки: Toyota

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Е ти па къде отиде да ги сравняваш с чуковете, те да се преборят с корйците пък ще видим...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Това, че ти не знаеш какви технологии готви Toyota, не означава че целия свят не знае. Когато Тесла каже, че ще направи нещо, обикновена е факт до година-две. Преди няколко месеца показа прототип на батерия от нов вид, в момента има пробно производство, а догодина се очаква мащабното производство за вграждане в новите модели автомобили. От Toyota представиха твърдотелни батерии през 2015 година, но все още нямат нищо според тях самите до 2025 година няма и да имат. Виждаш ли разликата?
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Техниката щяла да бъде посредствена? Бре пък сте информирани бе! Никой не знае какви технологии готвят Тойота - те не са въздухари като теслите и вагонетките да се хвалят какво щели тепърва да разработват. Това за 10 минути очевидно е журналистически кьорфишек. Апоропо, Lexus U300e 1 милион км гаранция на батерията. Страшно поредствена техника, а?
  • #9
    До №12 ( преди 3 години )
    Пич, коя е тази "официална" информация от която черпиш знания, Аутобилт.де ли?:)))
  • #8
    wizzow ( преди 3 години )
    До VAYK: Тойота отдавна работи върху този тип батерии, но имаха проблем за разрешаване, а именно деформирането на твърдия електролит при бързо зареждане, който явно са решили. Между другото, ще се изненадаш ако провериш, колко патента имат Тойота при тази технология, далеч са по-напред от германците на куп! Апропо, електрическа Тойота с такива батерии беше планирана да дебютира като превозно средство за Олимпиадата там през 2020.
  • #7
    Дифорс Валвматиков ( преди 3 години )
    Лудостта с електрическите коли е пълна, само че това ще е за сметка на всички под средната класа, които ще се върнат към градския транспорт, защото като се забранят двигателите с вътрешно горене само това ще могат да си позволят.
  • #6
    VAYK ( преди 3 години )
    Ако се зарежда за десет минути до 100%, означава че батерията е с твърд електролит! Това е силно съмнително за производител, който няма и един модел на ток и трябва да се изчака официалната презентация! Плюс това Тойота не са съсобственик в мрежата Йонити в европа, суперчарджърите също не може да ползва...! Къде ще зареждаме електрическа тойота тогава, при дилърите ли??? Смятам че Кия/Хюндай и WV са пред Тойота в електрическата мобилност!
  • #5
    Nev ( преди 3 години )
    "По неофициални данни, които засега от Toyota не потвърждават, мощността на кросоувъра ще бъде 290 к.с., а пробегът с едно зареждане ще е около 500 км. Зареждане от нула до 100% ще отнема едва 10 минути."Аутомедия, между другото, новината и сензацията тук е пълното зареждане на батерията за незначителните 10 минути, това е трябвало да напишете с удебелен шрифт, а не мощност и пробег. За пореден път показвате, че сте далеч от автомобилния свят!
  • #4
    Subifan ( преди 3 години )
    Стана ми смешно, като си спомня, как германските ултраси фенове на премиума се подиграваха, че Тойота нямали ел. автомобил, а сега, се оказва че всъщност както винаги, швабите са догонващи! Ако наистина тези характеристики на батериите са верни, то това си е огромна крачка напред пред останалите!
  • #3
    Nev ( преди 3 години )
    Супер, значи все пак изглежда са успели с "пробива" в полупроводниковите батерии със сух електролит върху който работиха от доста време! Както винаги на първите места по иновации и разработки!
fallback
Последни