Източна Европа не е регион, известен със своите спортни и състезателни коли. През годините продукцията, излязла от тази част на Стария континент, обикновено се свързваше превозни средства с ниска цена и стари технологии, но това лека-полека започна да се променя. Марки като Skoda са уважавани не само в Европа, докато Dacia успява да се наложи на все повече пазари и съответно трупа имидж.
Когато стане дума за чисто спортни коли, Източна Европа се свърза с хърватската компания Rimac и нейната електрическа хиперкола C Two. От този район обаче са излезли и още няколко наистина впечатляващи автомобили, някои от които все още се произвеждат. Сред тях има и машина, разработена от българин.
Най-забележителните спортни коли на Източна Европа (ГАЛЕРИЯ):
Всъщност, двете машини са технически идентични, като са изградени на лека алуминиева рама, имат карбонова каросерия и се задвижват от двигател с 450 к.с. Компанията-производител направи всичко възможно, за да повиши имиджа си, като дори си купи отбор във Формула 1, но в крайна сметка всичко приключи през 2014 година. Тимът беше продаден, а проектът Marussia - закрит.