fallback

Оборотите: митове и реалност

Вредно ли е наистина да се кара на ниски, и при какви обороти колата е най-икономична?

Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.       Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството       Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.       Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Работата е там, че когато застанеш зад волана, трябва да си едно цяло с колата. Тогава проблеми с предавки, обороти и т.н няма!
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-ефективен е двигателя в диапазона на най-висок въртящият момент. Най-добре е да се кара до тази зона или 1000 оборота под нея.Моят автомобил прави максимална тяга на 3200 оборота и се усеща в обороти на 2200. Максимална мощност прави на 5200Ако карате някой втек където развърта до 8000 и прави въртящ момент на 5000 , превключване около 4000 също е възможно.
  • #24
    Никата ( преди 3 години )
    Най-добрия вариант е TCU-то да ги решава тия неща ;) - ако не може - ъпдейт на софтуера и готово - всичко друго е мит.
  • #23
    Зв лалов ( преди 3 години )
    След 40 години ръчкане минах на автоматик. По бърз е от мен едно време, е , и по мързеливо се кара.За сведение, карам го вече 4 години и още не съм надебелял.
  • #22
    nikolin ( преди 3 години )
    Ехоо, не вкарвайте читателите в някакви филми ами консултирайте се с машинни инженери по автомобилите. Елементарна задача е това с оборотите и трансмисиите . Всяка марка автомобил си има съответните предавателни числа на трансмисията + размера на гумите и малко изчисления и се прави графиката - на какви обороти на двигателя се сменя трансмисията. Икономията идва от това колко максимално близко до тези стойности работи двигателя при работна температура и колко е общата маса на автомобила.
  • #21
    Новак ( преди 3 години )
    От скоро карам дизел, на 1500 оборота си върви перфектно, нито се задъхва нито харчи. Карам го межеду 1500 и 2000 при максимален въртящ момент при 1750. Какво точно ще му се задръсти? Би трябвало кратките стартове, които не позволяват да загрее и да изгаря пълноценно да го задръстят (а такива почти нямам), а не че карам на 10% под оптималните обороти. При изпреварване си го настъпвам до 2500-3000 и то си продухва...
  • #20
    Joko ( преди 3 години )
    Тук се пишат само глупости от некомпетентни разбирали. Ха ха механиците препоръчва ли. Нямате ли ваше обяснение. Най добрите обороти са когато двигателя с най малко газ върви най леко но не 2000 об. Средно около 3000 +- ЗАВИСИ ОТ МОТОРА
  • #19
    Смех ( преди 3 години )
    Кое е кефа на ръчка да сменяш като шашав и да караш на полусъединител.
  • #18
    Алексей ( преди 3 години )
    Последно поколението дизели комънрейл, с ДПФ, ако се кара икономично в ниски обороти за нула време затлачва филтъра и започват скъпи принудителни регенерации. Иска си ръчкане на поне 2500 оборота, а понякога е хубаво да се покара с 3000 оборота 20 км. На всичко отгоре карането на ниски обороти, включва често регенерациите, което пък пълни маслото на двигателя с нафта. Та ни е за дизел ни е за бензин. Изобщо с тези 3 цилиндрофи турбобензини съвсем забравете за обороти под 2500, там се пробуждат
  • #17
    ASD ( преди 3 години )
    Скорости се сменят не само заради двигателя, а и заради съединителя!!! Това особенно важи за дизеловите мотори, които имат висок въртящ момент на ниски обороти. Карането на прекалено ниски обороти счупва от голямото натоварване съединителя.
fallback
Последни