fallback

Как да се предпазим от беля с ангренажния ремък

Разликата в новите ремъци може да е от земята до небето в зависимост от производителя, показват тестове

Ангренажният ремък е един от най-важните и деликатни елементи в автомобила. Особено когато става дума за автомобил втора употреба и на възраст, каквито са 90% от покупките на българския пазар. При тях ремъкът изисква особено внимание, защото пренебрегването му и прекалено отложената смяна могат да доведат до скъсване. В най-добрия случай то ще обездвижи автомобила ви и ще ви принуди да посещавате сервиз (само малцина шофьори са в състояние сами да си сменят ремъка). В най-лошия случай ще доведе до сблъсък на буталата с клапаните и основен ремонт на двигателя.            Понякога обаче дори вниманието и редовната смяна на ремъка не са достатъчни, ако попаднете на нискокачествен продукт. А при огромното изобилие на пазара, и при множеството "ментета", това никак не е изключено. Тук ще ви разкажем за експеримента на колегите от авторитетното руско издание "За Рульом", които тестваха шест ремъка на различни производители и установиха, че разликата може да е от земята до небето. Ние успяхме да открием пет от тези шест марки и на българския пазар, така че тестът е съвсем меродавен и у нас. Разбира се, изборът е несравнимо по-голям, така че не гледайте на резултатите като на потребителски съвети. А просто като на подсещане, че и при избора е нужно човек да бъде внимателен.

Кои са добрите и кои са лошите ремъци? (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Само абсолютен балък си купува кола за да и сменя ремъците сам! Останалите просто я оставят в сервиза и не я мислят! А да не говорим ако сменяш на 3-4 години колите, изобщо не знаеш какво е ремък. Ама как да го разбере човек дето лежи в калта пред блока, за да си смени 20 левов ремък за 20 минути на 20 годишната каруца...
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Това със собственоръчната смяна е малко в стил Иванчо, дето водил козата на пръч. Даскалицата го питала: Е, не можа ли баща ти да свърши тая работа Той рекъл: Бе, тате може и чиче може, ама козата си сака пръч! Та и колата аз мога, ама в сервиза си е мястото!
  • #11
    До 12 ( преди 3 години )
    Първо на първо, кола на която трябва да и се свали двигателя за да и се смени ремъка може да си купи само абсолютен балък който нищо не разбира от коли! Това е някаква пълна инженерна недомислица или просто става въпрос за някаква екзотична спортна кола която е направена за хора със повече пари отколкото мозък.Второ най скъпите ремъци за премиум автомобилите са около 100лв. В Турция са даже и по евтини може да си ги купите от интернет магазин. Ако ходиш в сервиза на марката е скъпо.
  • #10
    до 11 ( преди 3 години )
    айде и ти сега. Доста зависи от колата колко лесно се сменя. При някои, както е писал колегата по-долу, трябва да се свали двигател. А и цената на ремъка е различна - преди време на едно BMW беше към триста лева с труда.
  • #9
    Хахах ( преди 3 години )
    110лв само за "работа" смяна на ремък??? Ееее стига бе...вие за един ремък в сервиз ли ходите? Сигурно сте от тези "мъже" дето и за смяна на масло и филтри ходите в сервиза.......а това са елементарни неща които може да си ги направите сами дори и на улицата с обикновени инструменти. Това си е работа за 20-30мин и не са нужни никакви специализирани знания. Дори и нещо да не ви е ясно в нета има сигурно 10 000 клипа на които хората показват за всяка една кола точно как се прави.
  • #8
    до 4 ( преди 3 години )
    Признавам, че за последен път съм сменял ремък някъде 2004, и то на атмосферно бензиново Поло. Възможно е днес цените да са други. Но мисълта ми беше, че при покупка за няколко хиляди лева е глупаво да спестиш дори сто или двеста от тая операция
  • #7
    до 5 ( преди 3 години )
    на простичка кола смяната на ангренажен ремък е петдесетина лева. На премиум трета цедка, дето за целта трябва да извършиш 14 операции, едва ли е толкова
  • #6
    Вин ( преди 3 години )
    До 2 - Пиши до производителите, че има "уреди" за проверка на ремъци! В сервизните книжки чета само за км. и години:))
  • #5
    Alex ( преди 3 години )
    50 лв? Къде работят за такива пари? 110 ми взеха преди 2 дни само за работа. И още към 500 за ремъци, ролки, водна помпа и демпферна шайба на колянов вал. И малко антифриз.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Колега каква кола караш, че ремъка със смяната ти струва 50лв?На някои се сваля мотор или поне се разкача от едната страна. И хич няма да ти вземат по-малко от 150-200лв за труд. Да не говорим, че повечето сервизи изобщо нямат пети за зацепване
fallback
Последни