Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.

Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
Обаянието на 450 SEL 6.9 достига и до света на киното. Според неофициална, но сигурна информация Клод Льолуш е използвал именно този автомобил за скандалния си филм "Беше среща", в който препуска с 200 км/ч по улиците на Париж (вижте линка под статията). В "Ронин" с Робърт де Ниро и Жан Рено му се падна най-вълнуващото преследване, а в "Изгубената магистрала" на Дейвид Линч 6.9 бе дори основно свръзващо звено на сюжетната линия.


5