IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ремонтът на батерията на Jaguar I-Pace хвърли в ужас собственика му

В най-добрия случай норвежецът ще трябва да плати половината от цената на електромобила

Ремонтът е поддръжката на електромобили е все още неизследвана територия, тъй като повечето такива коли са все още нови и са на пътя от 3-4 години. Все пак вече започват да са събират сведения, като някои от тях със сигурност ще накарат мнозина да се замислят, дали покупката на електрическо превозно средство си заслужава.


Jaguar I-Pace


Такъв е този случай от Норвегия, където Jaguar I-Pace, купена като чисто нов преди 18 месеца, е закаран в сервиз заради повреден корпус на батерията (долната част). Причината за повредата не е известна (смята се, че е станала по време на смяна на гуми), но това няма особено значение, защото ремонтът е адски скъп.

Според местното изданиe Motor.no, два сервизни центъра на Jaguar са готови да подменят корпуса на батерията срещу 28 800 британски лири (първия) или срещу 30 000 лири (втория). Това е близо половината от цената на електрическия кросоувър като нов - във Великобритания той стартира от 65 200 лири.

Още по-притеснително обаче е, че може някой от модулите на акумулатора също да е повреден (те са общо 36 на брой), което допълнително ще оскъпи ремонта. Ако някой се пита, защо е толкова скъпо, трябва да прочете указанията на производителя. Той изисква използване на уплътнител, специална термо-паста и изолатор на кутията на батерия.


Jaguar I-Pace ремонт


Само уплътнителят е оценен на 10 900 лири, отделно се плащат модулите, както и другите части вътре, като те са повредени. Съответно и цената на ремонта скача до небето. И излиза, че в Tesla са прави, като искат да вградят своите батерии в структурата на автомобила, тъй като ремонтът им няма да икономически целесъобразен.

Снимки: Motor.no

0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    The greatest ( преди 1 месец )
    Да я закара в БГ, ще му излезе 1000 лв max.
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Петър ( преди 1 месец )
    Как мислите-защо атаката срещу дизеловите леки коли дойде точно от САЩ-дали защото там те са рядкост или проправиха пътя на г-н.Мъск,аз лично не вярвам че е свързано с екологията тъй като само при дизеловите двигатели горивото изгаря при много високо налягане а от там е по-доброто изгаряне,а една пробита клетка от литиева батерия е химическа бомба а оборудване и обучени хора няма,за развитието на всички типове двигатели съм,но и за засаждането на много гори,така може и да има екология
  • #25
    9 rate up comment 0 rate down comment
    zrock1 ( преди 1 месец )
    Бъргарския язик на журнулята също е неизследвана тиритория...
  • #24
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До #21 ( преди 1 месец )
    Тесла са стигнали до извода, че ел. колите няма да се ремонтират. За еднократна употреба са. И затова искат да направят батериите несменяеми. То същото е с телефоните. Вече са неразглобяеми, защото няма смисъл от смяна на батерия.
  • #23
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Добре, че си взех една дачийка. Като гледам на къде вървят нещата... Вече има питания: "Взех си хибрид втора употреба. Къде да оправя батериите?".
  • #22
    21 rate up comment 3 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    Електроавтомобил в България? "На гол тумбак чифте пищови"!
  • #21
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Хи хи ( преди 1 месец )
    Ура другари! Електричките и "визионерът" шъ ни упраят...че дишаме чист въздух...ха ха..щот сега батериите се сменят на по-дълъг период, ама кат стане кат даунсайзинга при ДВГ (пусти икономии и Грета Тундберг) да ги сменят все по-често и по -скъпо ще видите вий електричари заблудени кон боб яде ли....
  • #20
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Хаус ( преди 1 месец )
    Ама не схванах Тесла , за какво са прави? Да се вградят батериите в структурата на автомобила ....??? и да се изхвърли направо автомобила , защото е скъп уплътняващи я силикон... Или Гугъл транслейтър не е разбрал какво се случва
  • #19
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Вероятно застраховката ще покрие щетата. Но от догодина на този човечец застраховката ще му се оскъпи и то много. Ама Ягуар и електрически - това не е за всеки джоб. И все пак 30 хил. паунда за ремонт на батерията!? Та тя нова колко ще струва?
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Амммм доообре...