Американското издание Car and Driver направи любопитно сравнение между новия електрически кросоувър Volkswagen ID.4 и американския му конкурент Tesla Model Y. Двата електромобила бяха подложени на тест в реални условия, като трябваше да се двдижат по 75-километров участък от магистрала в Мичиган.
В случая VW ID.4 е във версията 1st Edition, която е единствената, предлагана на пазара в Щатите към момента. Прогнозата на агенцията за опазване на околната среда (EPA) е пробег от 250 мили (402 км) в смесен цикъл (град и магистрала), но германският модел измина само 190 мили (306 км).
Това е с 25% по-малко от очакваното, но не е лошо постижение, тъй е регистрирано само при движение по магистрала, където скоростта е по-висока и зарядът на батериите се изчерпва по-бързо. Използваният за теста ID.4 е със задно предаване и мощност от 201 к.с. Батерията има капацитет от 82 кВт/ч, като от тях използваеми са 77 кВт/ч.
Преди това е тестван и Tesla Model Y във версията му Longe Range, която успя да постигне на същата отсечка от магистралата 354 км. Това е с близо 50 км повече от VW ID.4, но предвиденият от EPA пробег на кросоувъра е 524 км. В случая батерията на Model Y е с капацитет 80,5 кВт/ч, като тази версия е със задвижване на четирите колела.
От Car and Driver отбелязват и още нещо, което е много важно в случая. По време на теста на VW ID.4 температурата на въздуха навън е била 4 градуса, докато Model Y е тестван при много по-топло време - 19,1 градуса. Затова и експертите са убедени, че при подобни условия германският електрически кросоувър ще се представи много по-добре.
Снимки: Volkswagen, Tesla