Изцяло електрическата версия на новия Mercedes-Benz C-Class ще бъде готова най-рано през 2024 година, като ще бъде изградена на напълно нова платформа, съобщава изданието Autocar, което се позовава на един от шефовете на компанията - Маркус Шафер.
В момента Mercedes ударно разширява гамата си от електрически модели, като тази година ще представи два нови кросоувъра - EQA и EQB, които ще се присъединят към вече показания EQC. Също през 2021 година трябва да бъдат готови седаните EQE и EQS, които представляват еквиваленти на E-Class и S-Class.
Въпреки, че C-Class и S-Class споделят една и съща платформа, Шафер призна, че бъдещата електрическа C-Class няма да използва архитектурата MEA, която ще бъде в основата на EQS. Вместо на нея седанът на ток ще бъде "качен" на новото шаси MMA. Засега обаче няма яснота около задвижването на електромобила, който би трябвало да се радва на сериозен интерес от страна на клиентите
Едно с електрическа версия в Mercedes работят и над спортната модификация на C-Class, която се подготвя от подразделението AMG. "Напомпаният" седан ще запази името си AMG C 63, но ще остане без V8 двигателя, който сме свикнали да виждаме под капака му.
Новото поколение на AMG C63 ще разчита на 2,0-литровия двигател с 4 цилиндъра от AMG A45, който е оборудван с две турбини - стандартна и електрическа. За спортния седан моторът ще получи допълнителен стартер-генератор (ISG) и електромотор на задната ос. Това ще увеличи теглото на модела до 2000 кг, което е с 243 кг повече от предшественика му.
В същото време обаче мощността на автомобила също ще нарасне сериозна, като се очаква хибридната система да развива 550 к.с. и 800 Нм. Това е с близо 50 к.с. повече от сегашното поколение на модела, а освен това новата AMG C63 ще изминава около 64 км само на ток.
Поставянето на 4-цилиндров двигател, който е с 60 кг по-лек от предишния 4,0-литров V8, ще постигне идеално разпределение на теглото - 50:50, между двете оси. Хибридната система ще превърне C63 в автомобил със задвижване на четирите колела, като досегашният режим "дрифт" ще бъде запазен.
Любопитното е, че електромоторът няма да бъде свързан с 9-степенната автоматична скоростна кутия, тъй като тя няма да може да се справи с огромния въртящ момент на цялата система.
Снимки: Autocar, X-Tommy Design