Повечето по-нови автомобили са оборудвани с иновационната система за круиз-контрол. Тя е направо безценна за тези, които пътуват много, но пък понякога може да спре да функционира. И така да се окаже, че сте платили за нещо, което няма да ви върши работа.
Експертите от Autoevolution съставиха списък на най-вероятните причина за отказа на круиз-контрола, като посочват и какво трябва да направите, за да отстраните този досаден проблем, който може да доведе и до неприятни ситуации на пътя.
Самата система е проектирана, за да намали стреса и умората при шофиране на дълги разстояние, като тя е измислена още през 1948 година от слепия машинен инженер Ралф Титър. При едно от пътувания си по магистрала той останал разочарован, че шофьорът му често забавя или ускорява движение.
Когато е включен, круиз-контролът поддържа зададената му скорост, без да се налага намесата на водача. Скоростта може да се увеличи или намали с помощта на бутони на волана, които управляват самата система. Тя се деактивира в момента, в който водача натисне спирачката или газта. Системата се управлява от модул (CCM), като той записва скоростта на движение и поема контрола върху дроселовата клапа, за да поддържа зададените параметри.
С течението на годините начинът на управление на дроселната клапа се променя драстично. Първите системи използват вакумен мотор и кабел, които в крайна сметка са заменени от електрически двигатели. Съвременните системи използват проводници или електронна система за управление на дроселовата клапа (ETCS). Тя е е интегрирана в модула за управление на двигателя (ECM), който управлява самата клапа. Въпреки това, системата понякога спира да функционира.
Защо круиз-контролът отказва (ГАЛЕРИЯ):
Ако проблемът продължава, дори след като всички горепосочени компоненти са били проверени и е установено, че функционират правилно, тогава причината се крие в електрическата система на автомобила. Тя трябва да бъде проверена, за да може да се установи напрежението в нея.