IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо круиз-контролът на колата ви понякога не работи

Вижте най-честите причини за отказа на тази все по-популярна и важна система

Повечето по-нови автомобили са оборудвани с иновационната система за круиз-контрол. Тя е направо безценна за тези, които пътуват много, но пък понякога може да спре да функционира. И така да се окаже, че сте платили за нещо, което няма да ви върши работа.


круиз-контрол


Експертите от Autoevolution съставиха списък на най-вероятните причина за отказа на круиз-контрола, като посочват и какво трябва да направите, за да отстраните този досаден проблем, който може да доведе и до неприятни ситуации на пътя.

Самата система е проектирана, за да намали стреса и умората при шофиране на дълги разстояние, като тя е измислена още през 1948 година от слепия машинен инженер Ралф Титър. При едно от пътувания си по магистрала той останал разочарован, че шофьорът му често забавя или ускорява движение.


круиз-контрол


Когато е включен, круиз-контролът поддържа зададената му скорост, без да се налага намесата на водача. Скоростта може да се увеличи или намали с помощта на бутони на волана, които управляват самата система. Тя се деактивира в момента, в който водача натисне спирачката или газта. Системата се управлява от модул (CCM), като той записва скоростта на движение и поема контрола върху дроселовата клапа, за да поддържа зададените параметри.

С течението на годините начинът на управление на дроселната клапа се променя драстично. Първите системи използват вакумен мотор и кабел, които в крайна сметка са заменени от електрически двигатели. Съвременните системи използват проводници или електронна система за управление на дроселовата клапа (ETCS). Тя е е интегрирана в модула за управление на двигателя (ECM), който управлява самата клапа. Въпреки това, системата понякога спира да функционира.


Защо круиз-контролът отказва (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Йес ( преди 3 години )
    Мноо баровци тука. Дистроници, партроници, кастфони, тонколони... Напишете коя година ви е Клиото.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Директора ( преди 3 години )
    Тая статия общо взето е информативна като: Защо не ви работят гаровете? Защото са изгоряли крушките.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При някои модели не позволява да го използваш преди да боднеш 4-та, на сегашната и на 3-та с 50км/ч си работи.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На "берлинго"- то се изключва от съединителя, а при опелчето -не, по този начин ако стигнеш до сериозен баир можеш да смъкнеш една предавка без да се изключи.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След смяна на помпите на съединителя спря да ми функционира круз контрола. Оказа се че *** на съединителя не прави контакт с датчика който отчита дали е натиснат. До 1ви: при мен се изключва и от газта.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    трябва да се забранят със закон всички помощници изключая абс стабилизиращи програми и нощно виждане най вече мултимедията и интериорно осветление
  • #2
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пълна простотийка е. Никога не го ползвам.Всеки шофьор трябва да се слее с колата. Това е обратното
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Цитат: " Тя се деактивира в момента, в който водача натисне спирачката или газта." На моята кола не етака. Изключва се при натискане на спирачката или съединителя. При натискане на газта увеличаваш скорост, изпреварваш и като пуснеш газта отново подържа зададената скорост, и не изкл. круиз контрола. Ако пък при някой работи по друг начин, да сподели.