fallback

5 причини защо все още си струва да си купите дизел

Не за всички е добре да бързат към електричеството, твърдят французите от L'Automobile

Скандалът „Дизелгейт” от 2015 година определено преобрази автомобилния свят. Когато германският производител Volkswagen бе хванат да манипулира данни на дизеловите двигатели по отношение на вредни емисии, мнението за този тип агрегати тотално се преобърна по целия свят.

И докато преди десетина година дизеловите двигатели (най-вече в Европа) тотално доминираха пазара при леките коли, то от тогава насам делът им намаля двойно, като неотдавна бяха задминати дори от хибридните и електрическите моторизации. Днес все повече производители тотално изключват от гамата си двигатели, задвижвани от дизелово гориво, като залагат на хибрид, плъг-ин хибриди и електромобили, както и на бензинови турбодвигатели.

Но дизеловите мотори имат и своите силни страни, които няма как да бъдат забравени. Ето защо, дори и тази година има добро основание да си купите дизелова кола, а основните причини да го сторите, според колегите от френското издание L'Automobile, може да видите в галерията:

5 причини да си купите дизелова кола тази година (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #27
    Skoda 2.0 tdi ( преди 3 години )
    Имам Scoda Octavia 3 2.0 TDI. В София градско дава между 7,5 и 9.0 литра разход, а извънградско около 5.0 литра
  • #26
    Спец ( преди 3 години )
    И иронията е че всичките субсидии и данъчни облекчения са в полза на богатите , които си купуват елвктрички.Казана накратно бедните плащат играчките на богатите, които имат по 5 коли най-малко.Околната среда опазва ли се...хаххахахаа
  • #25
    Спец ( преди 3 години )
    Учудващо е колко от овцете не разбират , че ел.коли са шега и играчки за богатите.Които имат по 5 коло и на дълъг път си палят Двг-то.По-скоро ще се возите на тротинетки или автобуси , отколкото електричките да станат масови като сегашните коли - никакъв шанс.За екологията им...няма какво да говорим - няма такава
  • #24
    До #34 ( преди 3 години )
    Не, човек. Причината да сме още на ДВГ е, че това е най-лесният начин производителите на коли и доставчиците на горива да запазят печалбата си. Ситуацията ни е увредила до такава степен, че сами да си търсим миризмата на бензин, да искаме да ръчкаме скоростна кутия, да натискаме съединител и да се грижим за нещо наистина допотопно и ненужно сложно. Когато се установят навсякъде елекрички, технологията им се подобри и има инфраструктура, ще разберем от каква глупост (ДВГ) сме се отървали!
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    А иначе след 20 години, когато всички карат електрички, всички спорове за допотопния ДВГ ще изглеждат смешни. В някои отношения е по-лош и от парния двигател. Знаещите ще се сетят защо ;)
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    В момента по-доброто е турбо бензин, особено пък мек хибрид. Има си достатъчно въртящ момент в ниските (дори по-ниско от дизела, в някои случаи макс е още на 1400 оборота), но и във високите върви и е по-тих и с по-малко вибрации от дизела. Мирише си на истинско гориво и никога няма да има сажди. Да, разходът е малко по-висок, но наистина малко. Ако дизелът ума среден 5/100, то аналогичен бензин вече дава 5.5-6.0. Вече цените на двете горива са еднакви, защото все повече хора карат бензин.
  • #21
    к. к. ( преди 3 години )
    Плъгин хибрид дизел. На магистралата-недостижим(пробег, комфорт, свобода), в града - еко, тишина и без емисии. 200 кг по-тежък, но това за дизела не е проблем...
  • #20
    Петко ( преди 3 години )
    Дизеловият двигател - доказано по-добрият. Да е лош за всички, да го мразят, историята го е доказала.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Карайте каквото желаете, но като застана зад вас на светофара не искам купето ми да се започва да мирише нетърпимо. С нашия стар автопарк държавата поне трябва да го контролира качествено. Тия с гъстите облаци - без регистрация, глоба и на спирката! P.S. до този, който обясняваше за думите: в нашия език има думите "автобус" и "микробус". Думата "бус" си я измислиха тия, които казват "ко", "ва" и "уа"
  • #18
    Некакъв ( преди 3 години )
    Аз всеки ден ходя на работа, затова предпочитам дизел. С един резервоар минавам над 850-900км. Опел Зафира 2.2DTI.
fallback
Последни