Eлектрическите автомобили изглеждат добро решение за най-големите градове в Европа: те са тихи, ефективни и не отделят допълнителни вредни емисии в и без това рекордно замърсения градски въздух. Но какъв ще е ефектът от масовото им налагане върху неща като електростанции, електропреносни мрежи, цена на тока?
1. Исландия - 51 699 квтч 2. Норвегия - 23 210 квтч 3. Бахрейн - 16 724 квтч 4. Катар - 15 316 квтч 5. Финландия - 15 254 квтч 6. Канада - 14 612 квтч 7. Кувейт - 14 090 квтч 8. Швеция - 12 814 квтч 9. ОАЕ - 12 226 квтч 10. САЩ - 12 154 квтч ... 33. Франция - 6 702 34. Русия - 6 685 квтч 42. Германия - 6 306 квтч 62. БЪЛГАРИЯ - 4 750 квтч 196. Чад - 13 квтч Данни за 2019, на глава от населението |
В наши дни медиите не се бавят твърде много с ваденето на заключения. Какво отличава Норвегия от Швеция? Най-очевидният отговор е: броят на електромобилите. В последното десетилетие норвежците всячески субсидират покупката на автомобили с батерии и в момента са най-развитият пазар в света в това отношение. През миналата година 54% от всички продадени в страната леки превозни средства бяха чисти електромобили (BEV), и още 29% се падаха на зареждащите се от мрежата хибриди (PHEV). Така че заглавия от типа "Електромобилите тласкат Норвегия към рекордно потребление на ток" се появиха даже в някои от най-уважаваните световни медии. Нека видим обаче какво се крие зад тях.
11 важни въпроса за електромобилите и енергийните мрежи (ГАЛЕРИЯ):