fallback

Ще съсипят ли електромобилите енергийните системи?

Норвегия консумира два пъти повече електричество от Швеция през февруари - колите на ток ли са причината?

Eлектрическите автомобили изглеждат добро решение за най-големите градове в Европа: те са тихи, ефективни и не отделят допълнителни вредни емисии в и без това рекордно замърсения градски въздух. Но какъв ще е ефектът от масовото им налагане върху неща като електростанции, електропреносни мрежи, цена на тока?             Апокалиптичните прогнози в тази посока привидно получиха потвърждение в началото на февруари, когато една статистика обиколи всички заинтересовани от автомобилите издания. Според нея на 4 февруари потреблението на електричество в Норвегия е било над два пъти по-високо от това в съседна Швеция, съобразено с броя на населението, и почти пет пъти по-високо от това в България например.

 

ПОТРЕБЛЕНИЕ НА ТОК

1. Исландия - 51 699 квтч 2. Норвегия - 23 210 квтч 3. Бахрейн - 16 724 квтч 4. Катар - 15 316 квтч 5. Финландия - 15 254 квтч 6. Канада - 14 612 квтч 7. Кувейт - 14 090 квтч 8. Швеция - 12 814 квтч 9. ОАЕ - 12 226 квтч 10. САЩ - 12 154 квтч ... 33. Франция - 6 702 34. Русия - 6 685 квтч 42. Германия - 6 306 квтч 62. БЪЛГАРИЯ - 4 750 квтч 196. Чад - 13 квтч Данни за 2019, на глава от населението

В наши дни медиите не се бавят твърде много с ваденето на заключения. Какво отличава Норвегия от Швеция? Най-очевидният отговор е: броят на електромобилите. В последното десетилетие норвежците всячески субсидират покупката на автомобили с батерии и в момента са най-развитият пазар в света в това отношение. През миналата година 54% от всички продадени в страната леки превозни средства бяха чисти електромобили (BEV), и още 29% се падаха на зареждащите се от мрежата хибриди (PHEV). Така че заглавия от типа "Електромобилите тласкат Норвегия към рекордно потребление на ток" се появиха даже в някои от най-уважаваните световни медии. Нека видим обаче какво се крие зад тях.

11 важни въпроса за електромобилите и енергийните мрежи (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Несериозно е да сравявате цената на тока за един ден от месеца за две съседни държави и да наричате това статистика.
  • #10
    ъъъ ( преди 3 години )
    Добре де, за Бахрейн и Катар какво е обяснението? Прекаляват с пърженето на фалафели ли?
  • #9
    Ти да видиш ( преди 3 години )
    Еха. Хареса ми извода в 11-ти слайд, според който в Норвегия токът е поскъпнал заради електромобилите от 24,7 на 27 евроцента за последните 10 години. Къде такъв късмет и при нас! В България почти нямаме никакви електромобили, а токът е поскъпнал няколко пъти повече за 10 години.
  • #8
    Иван ( преди 3 години )
    До 1, в Германия токът е най скъп в целият свят.
  • #7
    Казват го ( преди 3 години )
    Разхода на електроенергия, НЕ СЕ Е УВЕЛИЧИЛ! Причината е, че последните две седмици беше доста студено в Норвегия, с температури по минус 20 в почти цяла Южна Норвегия! За това се увеличи разхода на ел. енергия! Пише си, че предни години, също е имало по-високи консумации на енергия!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    аз пък съм чувал че в германия даже енергото ти плаща пари за да си техен абонат
  • #5
    Бум ( преди 3 години )
    Балона се надува, балона се надува, надувайте момчета да стане на парчетаааа...бум! Ще загреят Мъскзомбитата, че голям бушон ги чака изодзадзе с масовите електрички!!! Акцизи на зарядните за коли, по висок данък за повече килограми, ограничения в ползването при натоварена мрежа.....една кофа пари, а някой ще ти изключва зарядното от дистанция когато му кефне... В свят в който се ограничават свободи, бай *** си мечтае за коли да ги зарежда с крадения ток от съседа и да се джитка де си иска
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    То полека-лека ще излезе на яве цялата тая врътка с електромобилите, ама още малко време трябва!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    В Исландия е същото: и там отоплението е преобладаващо с електрическа енергияАз пък съм виждал как се отопляват на геотермална енергия - при тях поне е бол!
  • #2
    Wiki ( преди 3 години )
    Неслучайно, когато преди повече от 30 години е изобретена литиево-йонната батерия петролния гигант Exxon Mobil купува патента за нея и държи правата за ползване. Затова и когато Tesla стартира с производството на първите електромобили монтират в тях батерии за лаптопи-по няколко стотин, за да има достатъчно капацитет. Всъщност литиево-йонната батерия е доста стара като технология и въпреки че не е развивана не знам дали има потенциала да осигури достатъчно капацитет на добра цена за да балансира
fallback
Последни