Имената на автомобилите са най-различни - някои производители използват цифри, други букви и абревиатури, а трети предпочитат да дават собствени имена на моделите си. Как обаче потребителят запаметява по-лесно тези названия?
Отговор на този въпрос дава проучване на компанията Vanarama, което показва, че буквено-цифрените съчетания в имената на автомобилите се запомнят много по-трудно от собствените названия. Това са думи, с които са наричани предмети, за да бъдат различени един от друг.
В експеримента са участвали 500 човека, които е трябвало да запомнят имената на 235 модела на 45-те най-популярни автомобилни производители. Оказва се, че при Ferrari, например, далеч по-лесно се запомнят и разпознават названия като Enzo, LaFerrari и California, отколкото 812, 488 и F8.
Освен това, хората са разпитвани за това, кои модели се познават по-лесно от тях на улицата. Оказва се, че начело в списъка са Ford Fiesta, Volkswagen Golf и Range Rover Evoque.
Организаторите на проучването допълват, че автомобилите най-често получават имената на градове или географски области. Има обаче и доста креативни подходи при избор на названието, които карат потребителят да обърне внимание на цялата гама на даден производител. Пример за това е Tesla, при която названията на моделите образуват съчетанието S3XY (Model S, Model 3, Model X и Model Y), което се чете като "SEXY".
Снимки: Vanarama