IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eксперт: Електромобилите не са никакво решение

Правителствата да оставят учените да търсят отговорите, вместо сами да ги диктуват, настоява Анди Палмър

Електромобилите, налагани с твърда ръка от европейските правителства, може да не са никакво решение в борбата с климатичните промени, писа Анди Палмър в коментар за The Financial Times. Бившият шеф в Nissan и Aston Martin днес ръководи компанията Switch Mobility, която произвежда електрифицирани автобуси. Но въпреки това Палмър смята, че търсенето на решения трябва да се остави на учените, а не да се диктува от политиците.
 
  
Анди Палмър
Анди Палмър по времето, когато бе главен изпълнителен директор на Aston Martin


"Когато пандемията удари, мнозина смятаха разработването на ефективна ваксина само за далечна възможност. В края на краищата все още нямаме ваксина срещу HIV", напомня Палмър. Но днес, по-малко от година по-късно, вече имаме избор от множество ваксини, преминали клинични изпитания. Причината за това, твърди автомобилният експерт, е, че правителствата не се месиха много-много в процеса. Американската програма WarpSpeed осигури известна логистична подкрепа, но като цяло политиците по света само дадоха задачата, подписаха чековете и оставиха учените да работят. Вместо да диктуват как точно да действа ваксината, колко да струва и къде да се произвежда.
  
   
Анди Палмър
Самият Палмър е почитател на електромобилите - тъкмо той като шеф в Nissan движеше проекта за първия Leaf. Но не смята, че те трябва да се налагат като единствено решение


Според Палмър същият подход трябва да се приеме и в борбата с глобалното затопляне. Като мениждър с 4 десетилетия опит в автомобилната индустрия съм виждал множество политически инициативи с добри намерения, които зрелищно са се проваляли - особено в случая с дизела, подчертава той. "В началото на новото столетие Великобритания даваше стимули на хората да си купуват дизелови автомобили. Логиката бе, че те ползват по-малко гориво от бензиновите, и следователно са по-добри за околната среда. По-малко от десетилетие след това истината се оказа друга. Дизеловите двигатели произвеждат няколко пъти повече азотен диоксид от бензиновите, дразнейки белите дробове и причинявайки дихателни затруднения". Главният проблем с дизеловата сага бе, че политиците си надхвърлиха боя - вместо да очертаят проблема и да осигурят парите, те започнаха да диктуват самото решение, казва Анди Палмър.

Той самият припомня, че е сред горещите застъпници на електромобилите - в крайна сметка именно той, като шеф в Nissan, представи първия масов електромобил - Leaf. "Но въпреки това искам да отправя предупреждение към политиците, които виждат електрическите автомобили като единствения път към едно по-чисто бъдеще", пише Палмър. Според него британското правителство вече си е свършило работата, като е очертало задачата: забрана за двигателите с вътрешно горене от 2030 и създаване на въглеродно неутрална икономика през 2050. Сега то трябва да остави учените в конкурентна среда да разработват множество различни технологии за постигане на тези цели. Чистите електромобили може да не са най-добрият избор.
 
  
Optare
Водородът е много по-ефективно решение при автобусите и камионите, смята Палмър
 
  
"Водородът например превъзхожда батериите като ефективност, що се отнася до товарните автомобили и автобусите. Синтетичните горива може да продължат да осигуряват драмата, шума и вълненията, които правят спортните автомобили толкова специални. И със сигурност ще има инженери и учени, които ще стигнат до нови, екологични горива, които никой до момента не е смятал за възможни. С две думи, политиците не трябва да слагат всичките си яйца в една кошница - или жабка", пише Палмър, и завърша така: ако пандемията имаше добра страна, тя бе създаването на прецедент за по-здравословна и плодотворна връзка между политици и учени. Нека тя не спира дотук.

 

0 от 500
  • #13
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Б. М. ( преди 3 години )
    Сега, знам, че е странично, но показва какво се случва, когато се остави на "учени и експерти" да налагат решения. КОРОНА ВИРУСНАТА ИСТЕРИЯ, показва какви са ВИДИМИТЕ РЕЗУЛТАТИ от това, ЕКСПЕРТИ да вземат решения. А ел. колите са си приемливо решение за допълнителен избор. Както има на бензин, газ, дизел,......., нека има и ел. Кой каквото му хареса.
  • #12
    21 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ел колите се измислиха с цел да паднат цените на петрола за да отслабне Русия
  • #11
    23 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    и мислиш да преспиш в търново и на сутринта след като си заредил теслата да продължиш към варна
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Тъй де г-н смешки. Парников ефект се предизвиква от всички газове или викаш да махнем атмосферата?То не става само с ядене, трябва и акъл.
  • #9
    9 rate up comment 21 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Току що закачих на Финес Hypercharger-а зад Макдоналдс в Търново и на г-н Експерта му пращам много поздрави
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    #7 я ни кажи какъв е този парников ефект, който се получава с увеличението на СО2 в атмосферата от 0,039% до "страшните" 0,04%?Ти да си чувал за атмосферно налягане? Или викаш вие не сте го учили в училище, като парниковия ефект?Предполагам е било училище за хора със специални потребности.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    явно никой не е чувал за електрически влакове които пренасят от точса а до точка б стоки и пътници но няма далавера за производителите и политическите лобита да развиват обществения транспорт
  • #5
    13 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Светът на автомобилостроителите е свят на мошеници
  • #4
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако автомобилостроителите бъдат оставени да определят развитието, се получава Дизелгейт