Седанът Fluence се появи в гамата на Renault през 2009 година. Европейската версия на модела, който преди това се казваше Megane, се произвеждаше в завода в Бурса (Турция) до 2015 година. Моделът също така се сглобяваше в Аржентина, Индия (до 2017 година), Малайзия, Русия и Южна Корея, като през 2013 година претърпя фейслифт.

Автомобилът се ползваше с популярност на пазара, като това се дължеше на достъпната му цена и евтиното обслужване. Особено важно за някои пазари беше и здравото окачване, което се справяше с лошите пътища, а също така богатото оборудване, както и просторните салон и багажник.
Сред недостатъците на Fluence пък се отбелязваха някои странни решения в интериора (бутоните за подгряване на седалките са самите седалки), проблемите през зимния период, а също така и вялата динамика на някои от предлаганите двигатели.
Renault Fluence на старо – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Автоматиците при Renault Fluence не се славят като дълговечни. До фейслифта версията с 2,0-литров мотор беше оборудвана с вариатор Jatco JF011E, а след това седанът получи JF016E (на снимката). За двигателя двигателя с обем 1,6 литра и за дизела се предлагаше Jatco JF015E. Обикновено ресурсът на тази трансмисия е около 150 000 – 200 000 км.


24