Седанът Fluence се появи в гамата на Renault през 2009 година. Европейската версия на модела, който преди това се казваше Megane, се произвеждаше в завода в Бурса (Турция) до 2015 година. Моделът също така се сглобяваше в Аржентина, Индия (до 2017 година), Малайзия, Русия и Южна Корея, като през 2013 година претърпя фейслифт.
Автомобилът се ползваше с популярност на пазара, като това се дължеше на достъпната му цена и евтиното обслужване. Особено важно за някои пазари беше и здравото окачване, което се справяше с лошите пътища, а също така богатото оборудване, както и просторните салон и багажник.
Сред недостатъците на Fluence пък се отбелязваха някои странни решения в интериора (бутоните за подгряване на седалките са самите седалки), проблемите през зимния период, а също така и вялата динамика на някои от предлаганите двигатели.
Renault Fluence на старо – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Бензиновият 1.6 Н4М с мощност 114 л.с. (той е същият като HR16DE на Nissan) се нуждае от регулиране на клапаните. Ангренажната верига издържа до 150 000 км, като за този пробег често се налага и замяна на фазовия регулатор на напрежението. При този мотор се появяват проблеми със стартиране през зимата, а след 120 000 км се наблюдава и повишен разход на масло.