В наши дни японската автомобилна индустрия е една от най-могъщите в света. Toyota е най-големият производител на планетата и заедно с Honda - в Топ 3 на най-печелившите. Производствените хитрости на японците са копирани навсякъде - от Германия до Китай, и немалко впечатляващи новости идват именно от Страната на изгряващото слънце.
Но невинаги е било така. В началото японците започват като всички други - с нискокачествени копия на вносни образци. Първият прототип на Toyota например е с каросерия, едно към едно заета от Ford, и с двигател, изкопиран от Chevrolet Master. А дори и след като японските компании трайно се настаняват на световната карта, пак се случва те да си послужат с твърде директни заемки отдругаде. Най-вече в областта на дизайна и най-вече - от американците. Ето седем примера за такива очевадни "влияния".
7 японски коли, които са явни копия (ГАЛЕРИЯ):
Prince е отдавна вече забравен японски производител, който започва с доставки на самолетни двигатели за армията и после се прехвърля към леките коли, преди през 1966 да се обедини с Nissan.
Тъкмо Prince първи въвеждат името Skyline - но в началото то се носи не от спортни чудовища, а от скучни семейни седани. През 1961 компанията решава да съживи малко гамата с ново, по-стилно двуврато купе.