Това трябваше да е революция: кола, която да скъса с четвърт век компромисни модели на Opel в ерата GM и да създаде изцяло нова репутация за марката. Тогавашният шеф на компанията Карл-Петер Фьорстер до такава степен искаше да зачеркне миналото, че настоя да се пенсионира Vectra и новият модел да носи и изцяло ново име. Така се роди Insignia, дебютирала на Британския автосалон през 2008 година.

Първото поколение на Insignia, с код G09, се произвеждаше между 2008 и 2017 в Рюселсхайм, Германия
В началото нещата изглеждаха обещаващо. Insignia не само изглеждаше радикално различно от всички други модели на Opel (заслуга на дизайнера Марк Адамс), но и впечатли журналистите с необичайно високото за марката качество на изпълнението. Insignia бе обявена за Европейска кола на годината за 2009 и спечели дори признанието на мнителните експерти на DEKRA като автомобила с най-малко недостатъци в своя клас.

Старомодният и претрупан интериор не съответства на отличния екстериорен дизайн. Нещата в това отношение се пооправиха след фейслифта през 2013
Но въпреки всичко Insignia не се оказа онзи спасител и повратен момент за Opel, какъвто го виждаше Форстер. Продажбите на първото поколение (2008-2017) са прилични, но в никакъв случай революционни. Вината обаче не е на автомобила. Просто Insignia нямаше късмет с избора на момента. Пазарният й дебют съвпадна с финансовата криза през 2009 и рекордното свиване на европейския пазар. В Русия, един от основните целеви пазари, нещата тръгнаха прилично, но рязко спряха с началото на американските санкции срещу Путин - Opel, тогава още под шапката на GM, бе принуден да ги спази и изцяло се оттегли от руска територия.
И накрая Insignia стана жертва на модата: тъкмо когато моделът излезе на пазара, започна колосалният завой във вкусовете по посока на кросоувърите. D-сегментът, дотогава най-престижният за масовите производители, мина в трета глуха. Затова спасителят на Opel, измъкнал компанията от финансовото блато, всъщност се оказа не Insignia, а скромният и разработен в Корея Mokka.
Шефът по дизайна на Opel Марк Адамс създаде и първото, и второто поколение на модела (на снимката). Специалното интервю на Марк за Automedia.bg можете да видите тук
Парадоксално, но тъкмо тези фактори, които възпряха новата Insignia, днес я правят толкова интересна опция като употребявана. Понеже не е кросоувър, няма да доплащате такса "мода" за нея. Намаляващото търсене на бизнес седани означава атрактивни цени на вторичния пазар. А огромните надежди, които Opel вложи навремето в този модел, означават старание и внимание към детайла над обичайното ниво за компанията - също добра новина за вторите и третите собственици.
Opel Insignia G09 на старо - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Добрата новина е, че предлагането е доста голямо. Лошата е, че в 90% от случаите става дума само за един двигател - 2.0 CDTi. Подобни машини вървят от 3900 лева (нов внос, "отлично състояние", 120 000 км пробег) до към 15-16 хиляди лева за машини от 2014-2015 година, след фейслифта.
Срещат се и бензинови 1.8, на цени между 8 000 и 12 000 лева. Намерихме също три оферти за 2.8-литровия V6, само че не в OPC варианта с 325 коня, а с 260. Цените са между 11 500 и 13 500 за десетгодишни автомобили.
Продава се и една истинска OPC, 2010, 176 000 км, за 16 800 лева.
Най-достъпната кола със задвижване на четирите колела е за 13 000 лева, с двулитров бензинов мотор, производство 2010, и със 190 000 км обявен пробег (специфика при българския нов внос е, че пробегът е винаги някъде между 105 000 и 195 000 км).
Най-високо вдигат летвата версиите Country Tourer с 4х4 след фейслифта - те се предлагат между 20 000 и 25 900 лева.


3