Удовлетвореността на собственика или липсата на такава не се отразява на качеството и надеждността на автомобила. Тя обаче трудно се вмества в статистиката, тъй като, ако попитате един собственик, дали харесва колата си само две седмици след нейното купуване, отговорът почти сигурно ще е положителен. Година по-късно обаче нещата може да бъдат напълно различни.
Затова и потребителската организация Consumer Reports се опита да внесе малко ред по темата, като публикува резултатите от годишното си проучване за най-много и най-малко харесваните автомобилни марки. То е направено през 2020 година сред собствениците на 369 000 превозни средства, като крайното класиране не се прави само от тяхното мнение.
Този път са включени 5 допълнителни категории - удоволствие при шофиране, комфорт, работа на електронните системи, интериор и запазване на стойността. В класацията попадат общо 27 автомобилни марки, като от Consumer Reports поясняват, че тя няма нищо общо с надеждността и качеството на автомобилите.
Победителят има 88 точки, докато последният в класирането (изненадващо това е премимум-брандът Infiniti) е с близо 2 пъти по-малко - 48. А внимателно вглеждане в резултатите показва, че най-добре класиралите се марки печелят високи оценки за комфорт и електронни системи, които явно са много важни за собствениците.
На последно място се класира Infiniti с 48 точки, а пред него се разполагат Nissan - 58, Cadillac - 59, Buick -61, Mercedes-Benz - 64, Chevrolet - 65, GMC - 65, Jeep - 66, Lexus - 67, Volkswagen - 68, Volvo - 69, Honda - 69, Audi - 70, Ford - 70, BMW - 70 и Mini - 70. Тези марки заемат местата от 27-о до 11-о.
Топ 10 на най-харесваните марки според Consumer Reports (ГАЛЕРИЯ):