IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Една дума напомпа стойността на Kia с 10 милиарда долара

Apple ще инвестира 9-цифрена сума, за да произвеждат корейците електромобила й

Само една дума се оказа достатъчна да напомпа пазарната капитализация на Kia Motors с над 10 милиарда долара. Въпросната дума е Apple.
Акциите на корейската компания, която е част от група с Hyundai Motors, скочиха веднъж през втората половина на януари, когато се разбра, че най-вероятно тя ще е изпълнител на плановете на Apple за собствен електромобил. В първите дни на февруари непотвърдената още информация, че американският гигант планира и 3.6 милиарда долара инвестиция в Kia, допълнително тласна акциите нагоре.
   
   
Apple car
  
   
По-рано днес цената им надхвърли 102 000 вона, или 91.4 щатски долара. За сравнение преди година акциите струваха едва 28 000 вона, а преди споменаването на думата Apple този януари се продаваха по около 60 000.

Информацията за инвестицията на Apple засега не е потвърдена и дори не е с посочен източник, но ползващият се с добра репутация корейски сайт DongA твърди, че сделката ще стане факт още на 17 февруари.

Доскоро се смяташе, че от Apple са се отказали от плановете да навлязат в автомобилния сектор. В края на миналата година обаче компанията обяви, че ще създаде свой автомобил в партньорство с Hyundai, а от корейския гигант по-късно уточниха, че това ще стане чрез дъщерната им Kia.
 
  
Kia, Джорджия, Apple
Бъдещият автомобил на Apple най-вероятно ще се прави в завода на Kia в Джорджия
    
   
Корейски медии дори вече посочиха къде най-вероятно ще се произвежда бъдещият Apple-мобил. Най-сериозен кандидат е фабриката на Kia в американския щат Джорджия, където сега се правят моделите Telluride, K5 и Sorento. Фабриката разполага с всичко необходимо за производство на електромобили, в това число и с вече строящ се в близост завод на доставчика на батерии SK Innovation.


 

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    И правилно инвестират в Корея,защото с такъв персонал нищо хубаво не ги чака.Ще имат качество като на теслите.Аз първоначално на снимката помислих че е някаква фирма з а почистване.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    SameMan ( преди 3 години )
    Хахахахах, ами сериозно ли сложи Siemens до Apple, че и изтъкна цената на акция като довод, което е меко казано нелепо. Професоре, не че нещо, но нищо не разбираш. Това, което знам за Епъл, е че ползват външни производители, но продуктите им са ненадминати по качество на изработка. 100% ще има изревали брандове от влизането на Епъл в този бизнес. Точно както стана с Нокия навремето, когато влезнаха в бизнеса с телефони.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 3 години )
    Щом сравняваш Сименс с Епъл,я кажи колко е нетната печалба и пазарната капитализация в сравнение с Епъл??
  • #6
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до 4 ( преди 3 години )
    Siemens днес е един от трите най-големи промишлени конгломерата в света, с приходи от 87 милиарда евро за 2019 година, а текущата цена на акциите й е 136 евро, с 15% по-висока от тази на Apple. Питай некое друго въпросче
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Към момента, след калифорнийците най много километри на киловатчас минават корейците. А там Киа е по-премиум от Хюндай, така че съвсем логично. Кона 64 по магистрала с автопилот на 115 и всичко пуснато (климатик, музика, фарове) минава 480 км с един заряд.
  • #4
    27 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво стана със Сименс, Грундик и Телефункен? Това което ще стане с VW и Audi.
  • #3
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално е да инвестираш при автопроизводител с бъдеще, а не при немските фирми със стари лаври мамещи с емисиите.
  • #2
    5 rate up comment 21 rate down comment
    След като... ( преди 3 години )
    едните оризари от джапан взеха да си вирят носовете, сащите прехвърлиха технологии и капитал при другите оризари в Корея. Та от там е и инерцията, която ги движи досега! За в бъдеще не се знае ...
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Правилно, и аз в тях съм инвестирал и не сгреших. Високите технологии се намират там, не само телефони и телевизори.