Френският производител Renault търси всякакви начини за намаляване на разходите, като именно с такава цел води преговори с германския концерн Diamler за съвместна разработка на нов голям товарен фургон. Подобен проект ще даде импулс на сътрудниеството между двата автомобилни гиганта, което по-рано претърпя неуспех, съобщава агенция Reuters.
Сътрудничеството на Renault с Mercedes-Benz започна през 2010 година, но съвместните разработки намаляха след решението на Daimler за отказ от закупуването на дизелови двигатели на френската компания. Това породи сериозни въпроси за бъдещите отношения между двата производителя, които обаче явно са загърбили различията и може отново да обединят сили.
Твърди се, че двете компании ще разработят съвместно следващото поколение на товарния Renault Master, който сега се произвежда във Франция. Преговорите вече са в разгара си, но представители на Renault и Daimler отказват коментар по темата.
Търсенето на големи товарни бусове се увеличи по време на ограниченията, наложени в Европа заради COVID-19, тъй като интересът към доставките на стоки по домовете нарасна знаително и това помага на компаниите, предлагащи тази услуга. А големият фургон Master е идеален за градски условия.
Освен това, Renault се слъсква със силна конкуренция в сегмента. Ford Motor Co и Volkswagen AG обявиха, е в рамките на сътрудничеството си ще разработят и произведат два такива модела. Новият концерн Stellantis NV, образуван от сливането на Fiat Chrysler и Peugeot PSA, също отделя специално внимание на този клас автомоили.
По-рано Daimler си сътрудничеше с Volkswagen за разработката на голям товарен бус, унифицран с Mercedes-Benz Sprinter, но в един момент двата концерна прекратиха съвместния си проект.