IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault и Daimler пестят пари с нов общ модел

Двете компании се готвят да въстановят партньорските си отношения

Френският производител Renault търси всякакви начини за намаляване на разходите, като именно с такава цел води преговори с германския концерн Diamler за съвместна разработка на нов голям товарен фургон. Подобен проект ще даде импулс на сътрудниеството между двата автомобилни гиганта, което по-рано претърпя неуспех, съобщава агенция Reuters.


Renault и Daimler

Сътрудничеството на Renault с Mercedes-Benz започна през 2010 година, но съвместните разработки намаляха след решението на Daimler за отказ от закупуването на дизелови двигатели на френската компания. Това породи сериозни въпроси за бъдещите отношения между двата производителя, които обаче явно са загърбили различията и може отново да обединят сили.

Твърди се, че двете компании ще разработят съвместно следващото поколение на товарния Renault Master, който сега се произвежда във Франция. Преговорите вече са в разгара си, но представители на Renault и Daimler отказват коментар по темата.

Търсенето на големи товарни бусове се увеличи по време на ограниченията, наложени в Европа заради COVID-19, тъй като интересът към доставките на стоки по домовете нарасна знаително и това помага на компаниите, предлагащи тази услуга. А големият фургон Master е идеален за градски условия.

Освен това, Renault се слъсква със силна конкуренция в сегмента. Ford Motor Co и Volkswagen AG обявиха, е в рамките на сътрудничеството си ще разработят и произведат два такива модела. Новият концерн Stellantis NV, образуван от сливането на Fiat Chrysler и Peugeot PSA, също отделя специално внимание на този клас автомоили.

По-рано Daimler си сътрудничеше с Volkswagen за разработката на голям товарен бус, унифицран с Mercedes-Benz Sprinter, но в един момент двата концерна прекратиха съвместния си проект.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 1 година )
    На Пепи Шекера му се иска като кара неуДачията да си мисли, че е в Мерцедес! ))))
  • #6
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 1 година )
    сериозно увредените от системно ползване на рено/неудачия стигат до потресаващи "открития", като: "Рено" са едни от лидерите на този пазар..."Всъщност рено са "лидери" само в класациите по здравина и надеждност, където вече над 15год. заемат твърдо последните места! Напоследък се прочуват и с факта, че не могат да преодолеят лосовия тест с повече от 72-74км/ч...т.е. смъртно опасни на пътя!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално, всички фирми произвеждащи товарни автомобили решиха да минат на електрически към 2030. Дотогава няма смисъл да разработваш нов, вземаш от партньора.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Питанка ( преди 1 година )
    "Рено" ли искат или"Мерцедес"?Защото"Рено" са едни от лидерите на този пазар,така че има нещо съмнително... Айде, да не разлайваме кучетата, че те само това чакат...
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали новата S-класа е 60% Рено. Какво си говорим повече!
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Всъщност... ( преди 1 година )
    ни мерц ни рено.
  • #1
    14 rate up comment 9 rate down comment
    жалко но факт ( преди 1 година )
    И ще е изграден на базата на модел "Дачия " подготвен от китайския клон на дружеството. После ще му сложат една цена от 40 000? за базовата версия на модела , заради емблемата и премиум шумът на затварящите се врати.