IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият шеф на Renault е готов с план "Ренолюция"

Вече са известни основните точки от стратегията на френския производител

В края на тази пролет Renault и неговите партньори в алианса Nissan и Mitsubishi представиха глобалната си стратегия за реструктуризация на бизнеса. Сега става ясно, че генералният директор на групата Renault - Лука ди Мео, е подготвил по-детайлен план.


Лука ди Мео


Новата стратегия ще бъде представена на 14 януари, но благодарние на вътрешнофирмен документ са известни основните точки в нея, съобщава Automotive News Europe. В него се казва, че топ-мениджърът готви истинска революция, за което свидетелства и самото име на програмата - Renaulution (Ренолюция).

Основният приоритет на Де Мео е икономията на средства. Конкретни цифри засега няма, но ръководителят на алианса иска да намали разходите за разработка на нови технологии на партньорите си. Това означава, че Renault няма да плаща за проекти на японските си колеги, въпреки че след това ще може да се възползва от тях.

Също така, няма да се правят инвестиции в проекти, които след това няма да носят печалби на групата. Още при встъпването си в длъжност Де Мео обяви, че ще намали разходите на инженерно-техническо обезпечение до 800 млн. евро на година и ще съкрати 1500 работни места.

Предвижда се и съкращаване на моделната гама - с около 30%. В случая Де Мео ще използва опита на шефа на групата PSA - Карлос Тавареш, който "уби" нерентаблните модели на Opel, включително Adam, Karl и Cascada. При това съкрщенията в гамата на Renault трябва да бъдат направени без намаляване на продажбите и загуби на позиции на пазара, което е много грудна задача.

Шефът на Renault ще заложи основно на сегмент С, тъй като счита, че в средата на следващото десетилетие на автомобилите от този клас ще се падат около 25-30% от продажбите на бранда. При това целта не е да се увеличи обема на продажбите, а печалбите. Затова и в стратегията е записано, че производството на автомобили на Renault през 2024 година трябва да бъде намалено от 4 на 3,3 млн. бройки на година.

Досегашните опити за разширяване на георграфията на марката, според директор на групата, са неуспешни. По неговите думи районите като Евразия и Латинска Америка не носят достатъчно приходи. Де Мео не иска да напуска Китай, въпреки че Renault намали операциите си в страната. Затова се подготвя нов бизнес-модел, в който се залага на засилване на отношенията с местните партньори.

Новият шеф на групата Renault е категоричен, че не иска отслабване на алианса с Nissan-Mitsubishi, но настоява, че всички форми на сътрудничество трябва да бъде по-конкретни и точни. Освен това, Де Мео ще се стреми и към намаляване на зависимостта от външните доставчици. За целта компанията ще залага на собствени разработки, за които ще бъдат привлечени инженери от Nissan.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен 007 ( преди 3 години )
    Цените всички ги дигнаха мин. 20%, качествато не бих казал, най-рентабилна беше за ново МПС 2013-2016г., сега отново криза, а и кой е луд да ги купува тея рена, клио, меган и тал'сам, за грозните "сув'-ове не си заслужава да се пише даже.
  • #5
    1 rate up comment 8 rate down comment
    А бее... ( преди 3 години )
    Ясно е що за "кола" е Рено, щом най-великият и съвременен шеф е беглец, укриващ се от правосъдието! А създателя - разстрелян за сътрудничество с фашистите.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Чук ( преди 3 години )
    Добре, че са нсште РъБъ *** да оценят Рено, щото накъде без "най-известната страна в автомобилостроенето според думите МУ) ха ха ха
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    това звучи... ( преди 3 години )
    като ренополюция! и тоя де Мео кой знай колко ще гепи от перачницата, като оня Гомн
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Планът го видяхме - половината модели на "Дачия" им слагат емблема на "Рено" вдигат им цената с 2000? и резултатът са повече продажби и повече печалби.
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "целта не е да се увеличи обема на продажбите, а печалбите". Печалба = приходи - разходи. Значи: 1) не разработваме нови продукти, 2) произвеждаме сегашните с колкото се може по-б.о.к.л.у.ч.а.в.и материали и 3) искаме за тях премиум цени. Интересна "революция" - как не се бях сетил и аз за този "бизнес-модел"...? :-(